۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۰۵۵۱۱
حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی:

ضعف قانون گذاری در کشور با همکاری حوزویان مرتفع می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که ارتباط میان حوزه و مجلس باید تقویت شود، گفت: علمای حوزه در فقه متبحر هستند اما آمادگی ارائه خدمات خود را که کارگشای قانون گذاری است ندارند.
حجت الاسلام والمسلمين احمد مبلغي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی امروز در دیدار ‏با آیت‌الله حسینی بوشهری، بر ضرورت همکاری حوزه و قوه مقننه تأکید کرد و گفت: در حال حاضر نیاز به مرکز تحقیقات و بررسی‌های فقهی از سوی مجلس به ویژه ‏برخی کمیسیون‌ها مانند فرهنگی و اقتصادی امری ضروری است.

وی با بیان این‌که مرکز تحقیقات اسلامی مجلس از نظر امکاناتی و فکری باید تقویت شود، نقش حوزه علمیه در این باره را سنگین ارزیابی کرد.

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی از برگزاری همایشی با حضور اساتید حوزوی و قانون‌گذاران خبر داد و ابراز کرد: هدف از برگزاری این همایش بررسی آسیب‌ها، ‏انتظارات و مباحث تئوری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی در ادامه با تأکید بر این‌که ارتباط میان حوزه و مجلس باید تقویت شود، گفت: علمای حوزه در فقه متبحر هستند اما آمادگی ارائه خدمات خود را که کارگشای قانون گذاری است ندارند.

وی از تشکیل شورای فقهی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار داشت: این شورا در حال مرور سریع قانون است.

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لایحه‌هایی که به مرکز تحقیقات می‌رسد از سوی اساتید خارج، کارشناسان حقوقی و حوزوی مورد مورد بررسی قرار می‌گیرد و متنی به مجلس ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی با بیان این‌که فرصت برای بررسی لوایح کم است، افزود: وضعیت امروز خوب است اما تجربه نشان می‌دهد که ارتباط میان کمیسیون‌های مجلس با حوزه کم بوده است.

وی با تأکید بر این‌که تمام ضعف‌ها قابل جبران است، ابراز کرد: علم فقه در اختیار حوزه است و می‌تواند در عرصه تدبیر و قانون‌گذاری گام بردارد./927/پ202/ج

ارسال نظرات