۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۰۵۵۳۶

راهپیمایی حافظان حجاب در ارومیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ راهپیمایی حافظان حجاب امروز با حضور بیش از 600 نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی به منظور تبلیغ فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه در ارومیه برگزار شد.
راهپيمايي حافظان حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام حیدر عباسی، مسؤول اجرایی مرکز حجاب ریحانة النبی شعبه ارومیه در ششمین راهپیمایی حافظان و حامیان حجاب اظهار داشت: این برنامه ها در راستای آموزشی و کاربردی کردن مسئله حجاب در سطح کشور و در مدارس دخترانه اجرا می شود.

 

وی افزود: برنامه های آموزشی، علمی، هنری، ورزشی و تبلیغ چهره به چهره در راستای حفظ حجاب و ترویج این امر الهی از سوی مربیان طرح ملی حجاب ریحانة النبی در مدارس انجام می شود.

 

حجت الاسلام عباسی یکی از اهداف برگزاری راهپیمایی را اجتماعی کردن حجاب در جامعه دانست و ادامه داد: با حضور خواهران و دانش‌آموزان دختر محجبه و ایجاد راهپیمایی سعی بر گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و شناساندن ارزش های حجاب به بانوان جامعه را داریم.

 

وی تصریح کرد: از مسؤولان آموزش و پرورش، ائمه جمعه و جماعت و مسؤولان امر حجاب انتظار می رود در راستای غنی سازی فرهنگ حجاب و عفاف و برطرف کردن دغدغه ها مقام معظم رهبری گام های مثبتی در کشور برداشته شود.

 

مسؤول اجرایی مرکز حجاب ریحانة النبی شعبه ارومیه با بیان این که بیش از 600 تن از دختران مقطع ابتدایی مدارس ارومیه در این راهپیمایی شرکت داشتند، اضافه کرد: هم اکنون در شهرستان ارومیه هفت مدرسه مجری طرح ملی حجاب ریحانة النبی است که بیش از یک هزار نفر افراد عضو و علاقه مند به شرکت در این طرح در ارومیه فعال هستند.

 

دانش آموزان در این راهپیمایی با سردادن شعارهای از جمله" پیش به سوی حجاب، زیبایی بی پایان"، "خواهرم حجاب تو عزت است پاداش این عزتت بهشت بی منت است"،" ما دختران عاشورایی، سپاهیان زهرائیم"،" خواهرم حجاب تو زینت توست"، "من در حجاب زیبایم"، "ای زن به تو از فاطمه این گونه خطاب است، ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است" از خیابان عطایی به طرف خیابان خیام شمالی راهپیمایی کردند.

 

دانش آموزان حاضر در راهپیمایی در نهایت با استقرار در مقابل اداره کل آموزش و پرورش پیام شهدا مبنی بر حفاظت از حجاب و پاس داشت خون شهیدان و قرائت قطعنامه ای مبنی بر اهمیت حجاب در جامعه اسلامی را در پنج بند قرائت کردند.

 

در بخشی از این قطعنامه آمده است: زنان و دختران ایرانی با حضور پاک و با عزت و توام با عزم ملی در صحنه های مختلف جامعه می تواند موجبات تعالی خود و جامعه را فراهم کنند که بدین صورت است که ایران اسلامی و زنان دختران آن می توانند در جامعه اسلامی و بین المللی درخشش و موفقیت های روز افزونی را تجربه کنند و از رسانه های داخلی خواستار تولید فیلم و برنامه های مختلف فرهنگی در زمینه حجاب و گسترش آن در جامعه شدند.

 

دانش آموزان در ادامه این راهپیمایی از مسؤولان آموزش و پرورش استان خواستند تا همچنان که در مسیر ارتقای سطح دانش آنان گام بر می دارند با زمینه سازی پرورشی و فرهنگی در راستای مصون سازی آنان از حملات فرهنگی دشمنان نیز فعالیت های گسترده ای را انجام دهند.

 

 گفتنی است، طرح ریحانة النبی به منظور ترویج و نهادینه کردن فرهنگ حجاب در بین دختران و خانواده های آنان از سال های گذشته در ارومیه آغاز شده که تاکنون بیش از 7500 دختر دانش آموز عضو آن هستند./1302/پ202/ب

ارسال نظرات