۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۲۰۵۵۷۸

نفرت یمنی ها از آمریکایی ها

خبرگزاری رسا ـ به دنبال تلاش مردان مسلح یمنی برای آدم ربایی در ماه آوریل در صنعا، کارمندان سفارت آمریکا دو مرد مسلح را به ضرب گلوله کشتند.
نيروهاي امنيتي يمن

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در خبری به نقل از وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا، گفت: به دنبال تلاش مردان مسلح یمنی برای آدم ربایی در ماه آوریل در صنعا، کارمندان سفارت آمریکا دو مرد مسلح را به ضرب گلوله کشتند.

 

منابع امنیتی در صنعا می گویند، تصاویر تلویزیونی مدار بسته نشان داد که آمریکایی ها در یک مغازه سلمانی بودند که دو مرد مسلح، که به لباس ماموران امنیتی در آمده بودند، وارد مغازه شده و سپس درگیری آغاز شد.

 

به گفته منابع آگاه، در پایان تصاویر ویدئویی دیده می شود که دو مرد یمنی روی زمین افتاده اند.

 

نیویورک تایمز روز جمعه گزارش داده بود که یک کماندوی ویژه آمریکایی و یک مأمور سیا دو آدم ربای یمنی مسلح را در یک سلمانی در صنعا کشتند.

 

به دنبال وقایع خشونت آمیز اخیر در یمن، آمریکا سفارت خود در صنعا را به روی عموم بست.

 

روز جمعه، مردان مسلح مظنون به عضویت در گروه تروریستی القاعده به کاخ ریأست جمهوری یمن حمله کردند و تلاش کردند وزیر دفاع را در اتومبیل اش هدف قرار دهند.

 

از ماه آوریل دولت یمن کمپین مقابله با گروه یمنی «القاعده در عربستان (که فعال ترین واحد القاعده)  محسوب می شود، را تشدید کرده و آنان را از برخی مخفی گاه هایشان در جنوب بیرون رانده است.

 

دولت یمن همچنین در فروردین ماه حملات هوایی را علیه القاعده در شبه جزیره عربستان ترتیب داد که دست کم 55 شبه نظامی را کشته است./993/1409/ح

 

ارسال نظرات