۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۲۰۵۶۲۲
امام جمعه بابل:

سیره علوی بهترین الگو برای نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل گفت: حضرت علی(ع) به عنوان نمادی از انسان کامل الگویی مناسب برای نسل جوان در همه امور زندگی است.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با تبریک میلاد با سعادت امیرالمومنین(ع) گفت: هیچ مولودی پربرکت تر و مبارک تر از امیرمومنان(ع) برای اسلام بعد از پیامبر(ص) به دنیا نیامد زیرا سراسر زندگی نورانی امیرمومنین(ع) برکت محض است.

 

مسؤول حوزه علمیه بابل خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) به عنوان نمادی از انسان کامل الگوی مناسب برای نسل جوان در همه امور زندگی است.

 

وی ادامه داد: آن کسی که در مقابل همه سختی ها و دشمنی هایی که در مقابل اسلام قرار داشت ایستاد امیرمؤمنان بود و در جای جای تاریخ اذعان شده است که  وقتی پیامبر گرامی اسلام(ص) با موانعی روبرو می شد امیرمومنان(ع) را به سمت آن مانع می فرستاد تا آن حضرت گره گشایی کند.

 

امام جمعه بابل به برکات علمی امیرمؤمنان(ع) اشاره و خاطر نشان کرد: در میان شاگردان پیامبر(ص) شاگردی به عظمت امیرمومنان(ع) که از علوم الهی بهره ببرد وجود نداشت که برجسته ترین عبارت، روایت شهر علم است.

 

وی افزود: پیامبر(ص) بارها فرمودند که علی برترین شما  اصحاب و فقیه ترین شما در دین و آن کسی که به سنت بصیرت و به قران آگاهی کامل دارد.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل به فلسفه نامگذاری میلاد امیرالمؤمنین(ع) به عنوان روز پدر اشاره و تصریح کرد: روز میلاد با سعادت امیرمومنان(ع)  به روز پدر نیز نامیده شده است زیرا پیامبر(ص) فرمودند که من و علی(ع) پدران این امت هستیم و در حقیقت روز میلاد امیرالمؤمنان روز میلاد پدر امت است.

 

وی بر لزوم توجه بیشتر به جایگاه و عظمت شخصیت پدران در جامعه تاکید کرد و گفت: شایسته است در این روز به پدران که حق بزرگی بر فرزندان دارند توجه بیشتری صورت بگیرد.

 

امام جمعه بابل خواستار رعایت حقوق والدین از سوی فرزندان شد و خاطرنشان کرد: احترام و ادب نسبت به جایگاه بلند پدر و مادر در حقوق اسلامی آنقدر است که خداوند متعال بعد از توحید، احترام در حق پدر و مادر را بارها متذکر شد.

 

حجت الاسلام روحانی افزود: دست رحمت بر سر پدران خود که در قید حیات هستند بکشید و خود را خدمتگذار آنها برای تأمین معیشتشان قرار بدهید.

 

وی افزود: چه بسا فرزندی در حیات پدر والدین نیستند اما بعد از مرگ پدر و مادر آق والدین می شوند زیرا به سفارشات و وصیت پدرشان به درستی عمل نکردند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی بابل با اظهار نگرانی از برخی از این بی توجهی ها گفت: می بینیم که بسیاری از وصیت نامه های پدران از سوی فرزندان عمل نمی شود و ثلث اموال را که حق میت است را بنا به وصیتشان خرج نمی کنند.

 

وی ادامه داد: چه بسا برخی از فرزندان به واسطه این بی اعتنایی ها به پدر و مادر فوت شده از سوی آنها عاق شوند و در حقیقت روز پدر روز توجه بیشتر به جایگاه پدر است.

 

خطیب جمعه بابل با اشاره به فرا رسیدن  فرصت اعتکاف در ایام البیض گفت: 13، 14 و 15ماه شریف رجب به عنوان ایام اعتکاف قرار داده شده است که از ولادت امیرالمومنان(ع) آغاز می شود و این موسم ارزشمند که به تعبیر رهبر معظم انقلاب از جمله رویش های بزرگ انقلاب است.

 

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: شاهد هستیم که ده ها مسجد در شهرها و روستاها سعی در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف گردند که حضور پرشور جوانان از زیبایی های این مراسم معنوی است.

 

وی با توصیه به خیرین برای کمک به برگزاری مطلوب مراسم اعتکاف خاطرنشان کرد: شایسته است که کسانی  که توانایی دارند با کمک های مالی خود سهمی در هرچه بهتر برگزار کردن این مراسم پرشور داشته باشند./950/ت302/ب

ارسال نظرات