۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۰۵۶۲۶
نایب‏ رییس مجمع نمایندگان طلاب:

امام علی بنیان‏گذار وحدت در میان مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ نایب‏ رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با تأکید بر بصیرت افزایی در عصر کنونی گفت: ولایت امام علی(ع) هنگامی معنا می‏شود که بصیرت، درایت، زمان‏شناسی و دشمن‎شناسی تفهیم گردد و پیروان حقیقی امام علی(ع) حفظ دین را مقدم بر حفظ نفس بدانند و شهیدان هشت سال دفاع مقدس گواه این حرف هستند.
سيد جلال رضوي مهر مدير کل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه

حجت‏الاسلام سید‏جلال رضوی‏مهر، نایب‏ رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک ایام ولادت امام علی(ع) و ایام البیض ماه رجب گفت: امام علی(ع) بنیان‏گذار امر وحدت در میان مسلمانان است و وجود ایشان موجب حفظ بقای دین اسلام است.

وی با اشاره به فداکاری و ایثارگری امام علی(ع) در امر وحدت خاطرنشان کرد: لیله‏المبیت، جنگ احزاب، اعطای انگشتر به فقیر در رکوع، نزول آیاتی از قرآن در شأن ایشان، حفظ وحدت مسلمانان و سکوت ایشان در مساله خلافت بیان‏گر جایگاه و مرتبه ایشان در میان مسلمانان اعم از شیعه و سنی است به گونه‏ای که زمخشری از علمای اهل سنت به این مسأله اذعان دارد که اگر امام علی(ع) نبود خلفا زنده نمی‏ماندند.

حجت‏الاسلام رضوی‏مهر به جایگاه عظمت امام علی(ع) در امر امامت اشاره کرد و افزود: مولای متقیان یگانه شخصیتی بود که بعد از پیامبر اکرم(ص) توانست معنی وصل به آسمان، فهم کتاب الهی و حرمت حریم خاندان رسول اکرم(ع) را حفظ کند.

 نایب رییس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در ادامه با بیان عظمت نهج‏البلاغه و حکمت‏های متعالی آن گفت: نهج‏البلاغه کلمات یک انسان کاملی است که بشریت را به کمال و سعادت دعوت می‏کند و شباهت زیادی با قرآن کریم دارد.

مشاور و نماینده رییس اوقاف در امور حوزه‏های علمیه با اشاره به ایام ولادت امام علی(ع) ابراز داشت: این ایام موجب شادی، عظمت و شکوه تمام کشور‏های اسلامی است و ورود فاطمه بنت اسد در خانه خدا همان عظم و شوکت الهی است.

حجت‏الاسلام رضوی‏مهر با تأکید بر بصیرت افزایی در عصر کنونی اظهار داشت: ولایت امام علی(ع) هنگامی معنا می‏شود که بصیرت،درایت، زمان‏شناسی و دشمنشناسی تفهیم گردد و پیروان حقیقی امام علی(ع) حفظ دین را مقدم بر حفظ نفس بدانند و شهیدان هشت سال دفاع مقدس گواه این حرف هستند.

وی در پایان به نقش دشمن در اختلاف‏افکنی در میان مسلمانان اشاره کرد و تصریح کرد: پیروان حقیقی امت اسلام باید کوشش کنند تا نقشه‏های دشمن مشترک خود که استکبار، صهیونیزم و مزدوران اجیر شده آنان را که نقاب نفاق بر چهره زده‏اند و می‏خواهند وحدت مسلمین جهان را از بین برند را نقش بر آب کنند./922/ت303/ن

ارسال نظرات