۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۰۵۶۲۸
استاد درس خارج حوزه:

همه مسلمانان در امر وحدت تکلیف شرعی دارند

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج فقه حوزه با اشاره به اینکه امام علی(ع) برای وحدت اهمیت زیادی قائل بودند گفت: مولای متقیان در اوج عظمت و حقیقت معنوی و علمی بواسطه تکلیف وحدت همه اختلافات را کنار گذاشت و سکوت کرد تا حیات دین اسلام جریان داشته باشد.
آيت‏الله محمدحسين احمدي فقيه يزدي

آیت‏الله محمد‏حسین احمدی فقیه یزدی، استاد درس خارج فقه حوزه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک ایام ولادت امام علی(ع) و ایام‏البیض ماه رجب گفت:یکی از اصل‏های حقیقت آفرینش و همه جهات خلقت وحدت است و یکی از نتایجی که از توحید و یگانگی خداوند متعال و آیات قرآن کریم می‏توان حاصل کرد وحدت در آفرینش است.

وی با اشاره به اینکه نظام هستی بر اصل وحدت خلق شده است ابراز داشت: تنها موجودی که می‏تواند این وحدت را از بین برد انسان است و علت این مسأله اراده مستقل اوست که می‏تواند موجب اختلاف شود.

استاد درس خارج فقه حوزه با بیان این نکته که همه مسلمانان باید به ریسمان محکم الهی چنگ زنند تصریح کرد: ریسمان محکم الهی همان ولایت الهی است که همه مسلمانان با چنگ زدن به آن می‏توانند وحدت را حفظ کنند و متفرق نشوند.

آیت الله احمدی فقیه یزدی با اشاره به اینکه امام علی(ع) برای وحدت اهمیت زیادی قائل بودند ابراز داشت: مولای متقیان در اوج عظمت و حقیقت معنوی و علمی به واسطه تکلیف وحدت همه اختلافات را کنار گذاشت و سکوت کرد تا حیات دین اسلام جریان داشته باشد.

وی در ادامه، فداکاری و ایثارگری امام علی(ع) را دلیل اتحاد مسلمانان دانست و اظهار داشت: اگر اندیشه و فکر مسلمانان واحد نباشد و اختلاف داشته باشد در عملشان بروز می‏کند و در آخر موجب اختلافاتی می‏شود که امروزه در امت اسلامی دیده می‏شود.

استاد درس خارج فقه حوزه به اهمیت تکلیف مسلمانان در قبال اتحاد در عصر کنونی اشاره کرد و گفت: مسلمانان همان‏گونه که تکالیف شرعی را رعایت می‏کنند، در امر اتحاد نیز همین تکلیف را دارند و نباید با سخنان نسنجیده باعث اختلاف‏افکنی در بین مسلمانان باشند.

آیت‏الله احمدی فقیه یزدی در پایان به با اشاره به نزدیک شدن مراسم سنت اعتکاف تصریح کرد: خداوند متعال وعده داده که دعای مؤمنان را اجابت می‏کند و من از همه معتکفین تقاضا دارم تا همه مسلمانان جهان را دعا کنند تا از شر فتنه دشمنان در امان بمانند./922/ت302/ن

ارسال نظرات