۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۲۰۵۶۶۸

مجریان طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: جامعه امروز از خلأ وجود مطهری‌ های زمان رنج می‌برد، بنابراین باید برای سوق دادن افکار جوانان به سمت اندیشه‌ ها و افق‌ های فکری استاد مطهری برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام شود.
بزرگداشت مطهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی ظهر امروز در جلسه تجلیل از مجریان طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری اظهار کرد: اجرای موفق طرح مطالعاتی استاد مطهری سبب جهت ‌گیری اصول فکری جوانان می‌ شود.

 

 

امام جمعه خوی با تأکید بر بهره‌ گیری جوانان از اصول فکری و ابعاد شخصیتی استاد مطهری افزود: جامعه امروز از خلأ وجود مطهری ‌های زمان رنج می‌برد بنابراین برنامه ریزی های اساسی باید برای برای سوق دادن افکار جوانان به سمت اندیشه‌ ها و افق ‌های فکری استاد مطهری انجام شود.

 

وی در این جلسه ضمن تقدیر از تعهد و مسؤولیت‌ پذیری و ابتکارات معاونت تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی از اجرای طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری، گفت: این طرح با راهنمایی ‌های مقام معظم رهبری و در راستای پیگیری مطالبات ایشان اجرا شده است.

 

حجت الاسلام شکوری اجرای طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری را زمینه‌ ساز آشنایی بیش از پیش حوزویان و طلاب جوان با سیره و روش استاد مطهری اعلام کرد و اظهار داشت: در طول سال‌ های گذشته در تحلیل ابعاد شخصیتی استاد مطهری، مطالب و مقالات بسیاری تدوین شده و سخنرانی ‌ها و همایش‌ های بسیاری نیز برگزار شده است که باید در میزان اثرگذاری آنها در جامعه بحث شود.

 

امام جمعه خوی یکی از راههای شناخت ابعاد شخصیتی شهید مطهری را مطالعه کتاب‌ های ایشان خواند و افزود: استاد مطهری در زمینه‌ های مختلف اصول، منطق، فلسفه، کلام، فقه و تاریخ کتاب ‌های ارزشمندی را تألیف کرده و به چاپ رسانده است.

 

وی با اشاره به سطح بالای کتب استاد مطهری، مطالعه کتاب‌ های وی را عاملی مهم در ارتقاء سطح بینش و نگرش جوانان دانست و گفت: دقت و تدبر در مفاهیم و مبانی کتب شهید مطهری نشان می ‌دهد وی فیلسوفی زمان‌شناس، مصلحی دلسوز، مفسری توانا، استادی ماهر، ادیبی صاحب نظر و نویسنده‌ ای متبحر بود و همین نگرش وی سبب وحشت دشمنان شد.

 

رییس حوزه های علمیه خوی اضافه کرد: دشمنان پیش از ما متوجه گنجینه ‌های درونی استاد مطهری شدند و با شهادت آن خواستند مانع ظهور دیگر اندیشه‌ های نو در جامعه شوند.

 

حجت الاسلام شکوری تصریح کرد: امروز جامعه به شدت نیازمند تربیت مطهری‌ های زمان است و باید با تغییر اصول فکری جوانان و دانشجویان، مسیر فکری آنها را به سمت تفکرات استاد مطهری سوق دهیم و دنباله ‌روی مسیر فکری و اندیشه ‌ای وی باشیم./936/پ203/ب

ارسال نظرات