۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۰۵۶۸۱
مدیر حوزه های علمیه خوزستان:

خانواده های شهدا چشم و چراغ ملت ایران هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خوزستان، اقتدار امروز جمهوری اسلامی را مرهون رشادت شهیدان دانست و گفت: آمریکا جرأت حمله به ایران را ندارد.
حجت الاسلام والمسلمين ميراحمدرضا حاجتي، مدير حوزه هاي علميه خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، مدیر حوزه های علمیه خوزستان، ظهر امروز در مراسم تجلیل از پدران شهید شهرهای گوناگون خوزستان در تالار اجتماعات شهدای شرکت ملی حفاری، در این مراسم با تبریک فرا رسیدن 13 رجب سالروز ولادت با سعادت حضرت علی مرتضی(ع) اظهار داشت: اقتدار امروز جمهوری اسلامی مرهون رشادت شهیدان و از خودگذشتگی خانواده آنها است.

 

وی در ادامه به پیشرفت های نظامی و علمی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: با اقتدار امروز ما، آمریکا جرأت حمله به ایران را ندارد.

 

امام جمعه موقت اهواز، خانواده های شهدا را چشم و چراغ ملت ایران دانست و خطاب به پدران مادران شهدا بیان داشت: این مدال افتخاری است که از سوی خداوند متعال به شما داده شد.

 

 

استاد حوزه علمیه اهواز، در ادامه از خانواده شهدا خواست که اگر کسی برای خواندن فاتحه سر مزار فرزند شهیدشان رفت از او بخواهند برای خود فاتحه بخواند زیرا ما مرده ایم و شهدا زندگی جاوید دارند.

 

وی با اشاره به کرامات شهدای والامقام، تصریح کرد: در زمان کنونی وقتی از زائران شهدا می پرسیم که به کجا می روید پاسخ خواهند داد برای استجابت دعایم سر مزار شهدا می روم.

 

مدیر حوزه های علمیه خوزستان، در ادامه درخواست دیگر خود از خانواده شهدا را بیان کرد و افزود: اگر در مجلسی حضور داشتید که فرزندان شما را مرده حساب کردند آن جلسه را ترک کنید.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی در بخش دیگری از سخنان خود راه شهدا را صراط مستقیم دانست و ابراز داشت: وقتی برای شهیدی سوره حمدی را هدیه می کنیم یعنی از خداوند می خواهیم که به راه راستی که آنها رفتند ما را هدایت کند.

 

وی بار دیگر پدران و مادران شهدای حاضر در مراسم را مورد خطاب قرار داد و گفت: ممکن است برخی از شما بپرسند اگر فرزند شما شهید نمی شد در زمان پیری عصای دستتان بود ولی شما بدانید که فرزندانتان در راه حق و ولایت حرکت کرده اند و شهید شده اند.

 

استاد حوزه و دانشگاه، راه شهدا را در مسیر اجرای امر خداوند و ولایت دانست و یادآور شد: امروز شهدای والامقام در دنیا قدرت نمایی می کنند و اگر 10 میلیون تازه شیعه در آفریقا زندگی می کنند به برکت خون شهیدان گرانقدر ما است.

 

امام جمعه موقت اهواز، ایستادگی در مقابل دشمنان را یکی از ویژگی های شهدا برشمرد و تصریح کرد: اگر امروز نام امیرالمؤمنین(ع) در سراسر دنیا بر زبان ها جاری است پدران، مادران و خانواده های شهدای والامقام، در ثواب آن شریک هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به تعیین جایزه 100 میلیون دلاری وهابیون برای نخستین فردی که گنبد و بارگاه حضرت زینب(س) را منفجر کند، بیان داشت: امروز اگر شیعیان و آزادی خواهان جهان اجازه به اسارت درآمدن دختر حیدر کرار را نمی دهند به برکت ایستادگی و از خودگذشتگی شهدای انقلاب اسلام و هشت سال دفاع مقدس است.

 

در این مراسم که به مناسبت فرا رسیدن 13 رجب سالروز ولادت با سعادت حضرت امیرالمؤمنین علی مرتضی(ع)، از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان برگزار شد از پدران شهدای شهرستان های اهواز، کارون، باوی و حمیدیه تجلیل شد./9463/پ202/ب

ارسال نظرات