۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۰۵۶۸۵
نماینده مجلس:

ما مسؤولیم پیام شهدا را به گوش نسل جوان برسانیم

خبرگزاری رسا ـ لاله افتخاری گفت: ما مسئولیت داریم تا خودمان را بیمه کنیم و به نسل­های بعدی هویت ببخشیم، نسل جوانی که دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را از نزدیک لمس نکردند، ما مسئولیم پیام شهدا را به گوش نسل جوان برسانیم.
حوزه هنري

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، لاله افتخاری رییس کانون همبستگی فرزندان شاهد، در نشست خبری جشنواره ادبی شاهد، با تبریک ولادت امیرالمومنین(ع) اظهار کرد: خیلی خوشحالم که همه از جمله نویسندگان، هنرمندان و اصحاب رسانه جمع شده­اند تا در مورد موضوع مهمی همانند شهدا و خانواده آنان سخن بگویند. 

وی با اشاره به آیه­های مبارک قرآن کریم که بزرگداشت شعائر الهی کار هر کسی نیست، تصریح کرد: نوشتن از موضوع مقدس و پاک شهادت بسیار سخت است همان گونه که گفته­اند باب شهادت بر هر کسی باز نمی­شود.

افتخاری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند: باید فرهنگ شهادت را گسترش دهیم، گفت: ما مسئولیت داریم تا خودمان را بیمه و به نسل­های بعدی خود هویت ببخشیم، نسل جوانی که شاهد دفاع مقدس و جنگ تحمیلی نبودند باید با این مسائل آشنا شوند و موضوعات برای آنها قابل لمس­تر باشد، ما مسئول هستیم که پیام شهدا را به گوش نسل جوان برسانیم. 

وی درخصوص فعالیت کانون همبستگی فرزندان شاهد گفت: این کانون وظیفه دارد به تبیین مقام شهادت بپردازد و دستورات آقا را اجرا کند، از این رو برنامه­ریزهای منظمی شده تا از استعدادهای جامعه استفاده کند. 

افتخاری در ادامه با نقل حدیث از امام حسین(ع) گفت: این امام بزرگوار فرمودند: به جان خودم قسم در خانه­ای که در آن سکینه و فرزندان و رباب بودند را دوست دارم. 

وی اظهار کرد: همسران بسیاری از شهدا هر سختی و مشکلات را به جان خریده­اند و در زمان جنگ به همسران خود گفتند، شما بروید که وظیفه ما این است شما حسینی کار کنید و ما زینبی عمل کنیم باید در اشاعه و گسترش این فرهنگ حسینی تلاش کنیم. 

افتخاری با اشاره به تحقق یافتن رسالت و آرمان­های شهدا، گفت: رسالت ما این است که این فرهنگ شهادت را به کل دنیا صادر کنیم تا الگو بگیرند، امیدوارم این حرکت آغازی بزرگ و مثمرثمر برای صاحب نظران و نوقلمان کشورمان باشد و راهی نو و جدید در این زمینه باز شود. 

رییس کانون همبستگی فرزندان شاهد در مورد وجه تمایز این جشنواره با دیگر جشنواره­ها گفت: وجه تمایز این جشنواره که محوریت اصلی آن حضور همسران و فرزندان شهدا است، نشان دادن نوع سبک زندگی آنان و پشتوانه­ای که از همسران خود در طی جنگ داشته اند، است./966/د102/ن

ارسال نظرات