۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۲۰۵۷۰۴
استاد بنیاد مهدویت اصفهان:

علم محوری در خانواده مهدوی مقدمه ای برای عقلانیت و خردورزی است

خبرگزاری رسا ـ استاد بنیاد مهدویت اصفهان، علم محوری در خانواده مهدوی را مقدمه ای برای عقلانیت، خردورزی محبت، عشق و دوستی عنوان کرد و ادامه داد: در خانواده مهدوی ترویج مهدویت و آشنایی با امام زمان(عج) یکی از وظایف ما است که باید مورد توجه قرار گیرد.
انجمن علمي مهدويت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد رضا امامی نژاد، استاد بنیاد مهدویت اصفهان امروز در نشست مهدویت با عنوان «اصول خانواده مهدوی» که با حضور جمعی از مسؤولان و طلاب مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه محدثه(س) اصفهان برگزار شد، گفت: برای حرکت در مسیر مهدویت باید محتوا شناس بود.

 

وی در ادامه به بیان اهمیت علم محوری در خانواده مهدوی پرداخت و اظهار داشت: برای حرکت در این مسیر باید محتوا شناس بود و در هر زمینه ای نویسنده­های خوب را شناخت.

 

اصل دانش محوری یک اصل و ملاک مهم و اساسی در تصمیم گیری ها  است

حجت الاسلام امامی نژاد با بیان این که اصل دانش محوری یک موضوع و ملاک مهم و اساسی در تصمیم گیری ها  است افزود: اصل دانش محوری یک اصل و ملاک مهم و اساسی در تصمیم گیری ها  است و این امر یکی از مصادیق کفویت است.

 

استاد بنیاد مهدویت اصفهان، علم محوری در خانواده مهدوی را مقدمه ای برای عقلانیت، خردورزی محبت، عشق و دوستی عنوان کرد و ادامه داد: در خانواده مهدوی ترویج مهدویت و آشنایی با امام زمان(عج) یکی از وظایف ما است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام امامی نژاد در ادامه به بیان راهکارهایی که می توان از آنها برای حرکت در مسیر علم آموزی استفاده کرد، اشاره کرد و گفت: اختصاص دادن یک اتاق در منزل برای مطالعه و کار علمی، فضاسازی متناسب با خانه، ایجاد فضای سکوت و آرامش، هزینه برای خرید کتاب های مناسب، عادت دادن خود و فرزندان به مطالعه، جلوگیری از توقف تحصیلی و تشویق فرزندان برای رسیدن به مدارج بالای علمی و احترام به علماء و ارتباط با دانشمندان از جمله این راهکارها هستند.

 

یکی از شاخصه های امام زمان(عج) شجاعت است

وی اصل دیگر در خانواده مهدوی را «اصل شجاعت و دلاوری» عنوان کرد و ادامه داد: یکی از شاخصه های امام زمان(عج) شجاعت است و در روایت داریم که شجاعت عزتی است که نیاز به تحصیل طولانی ندارد و این شجاعت اختصاص به مردان ندارد و زنان زیادی دارای این ویژگی هستند.

 

حجت الاسلام امامی نژاد در ادامه با اشاره به نگاه اسلام به قدرت، اظهار داشت: وقتی خدا را نزدیک ببینیم، می توانیم بر ترس غلبه کنیم و همچنین باید این نکته را مدنظر قرار داد که شیعه باید همه جانبه باشد هم اهل تولی و هم تبری باشد.

 

این استاد حوزه علمیه اصفهان با اشاره به مقام حضرت ام البنین(س) بیان کرد: علت ازدواج حضرت علی(ع) با ام البنین، شجاعت قبیله بنی کلاب بوده است، زیرا مادر مجرای حول و قوه برای فرزند است.

 

برای خردورزی و تربیت عقلایی باید از شرع و ولایت محوری پیروی کرد

استاد بنیاد مهدویت اصفهان، اصل بعدی را خرد ورزی و تربیت عقلایی بیان و خاطر نشان کرد: در روایات داریم که در زمان ظهور حضرت حجت(ع) عقل مردم به صورت معجزه وار کامل می شود و قدرت تمرکزشان بالا می رود و برای خردورزی و تربیت عقلایی می توان به ریاضت های شرعی، پیروی از شرع و ولایت محوری پرداخت.

 

وی در پایان به بیان آرمان گرایی پرداخت و گفت: ویژگی های خانواده آرمان گرا، مردم دوستی، حس جهاد و شهادت طلبی، تربیت فرزندان آرمانی، پرداخت خمس و زکات، اهمیت دادن به عبادات، ارتباط معرفتی با اهل بیت(ع)، معنویت گرایی، شرک زدایی است./939/پ202/ب

ارسال نظرات