۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۲۰۵۷۳۸

حمایت روسیه از نتیجه همه پرسی شرق اوکراین

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اتهام‌های غرب علیه این کشور در رابطه با اوکراین را رد کرد. او واشنگتن و بروکسل را متهم کرد که برای جلوگیری از وخامت اوضاع اوکراین به اندازه کافی عمل نکرده‌اند.
برگه انتخاباتي در شرق اوکراين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله در خبری گفت: روسیه به نتیجه "همه‌پرسی" جدایی‌طلبان شرق اوکراین احترام می‌گذارد.


به گزارش این خبرگزاری؛ کاخ کرملین روسیه روز دوشنبه (12 مه/ 22 اردیبهشت) اعلام کرد: به نتیجه همه‌پرسی خودمختاری در دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین احترام می‌گذاریم. روسیه همچنین خواستار انجام گفت‌وگو میان رهبران جدایی‌طلبان و دولت موقت اوکراین برای اجرای نتیجه این رفراندوم شد.


سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز دوشنبه (12 مه) اتهام‌های غرب علیه این کشور در رابطه با اوکراین را رد کرد. او واشنگتن و بروکسل را متهم کرد که برای جلوگیری از وخامت اوضاع اوکراین به اندازه کافی عمل نکرده‌اند.


رفراندوم جدایی‌طلبان اوکراین در شرق اوکراین روز یکشنبه (11 مه/ 21 اردیبهشت) برگزار شد. جدایی‌طلبان دونتسک، واقع در شرق اوکراین می‌گویند، حدود 90 درصد واجدان حق رأی به جدایی این منطقه از اوکراین رأی مثبت داده‌اند./1421/1409/ح

ارسال نظرات