۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۲۰۵۷۵۳
آیت‌الله نوری همدانی:

بانوان طلبه نقش مهمی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی دارند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی یکی از ثمرات مهم انقلاب اسلامی را باز شدن باب علم به روی بانوان دانست و گفت: خواهران طلبه نقش مهمی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی دارند.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر در دیدار جمعی از بانوان طلبه استان‌ آذربایجان شرقی،‌ تحصیل علوم دینی را توفیقی بالا دانست و گفت:‌ طلاب علوم دینی باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشند.

وی با تأکید بر این‌که هیچ شغلی بالاتر از طلبگی نیست، ابراز کرد: طلبگی حرکت در مسیر انبیا و ادامه راه ایشان است از این رو طلاب علوم دینی باید قدر موقعیت خود را بدانند.

این مرجع تقلید با اشاره به روایات تحصیل علم را فضیلت خواند و اظهار کرد: خداوند کسانی را که با جدیت و تلاش در راه تحصیل علوم دینی گام بر می‌دارند دوست دارد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی یکی از راه‌های رسیدن به موفقیت را اخلاص در عمل دانست و افزود: طلابی که با اخلاص در مسیر علم آموزی حرکت می‌کنند به موفقیت بیشتری خواهند رسید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه داشتن همت بلند را در راه رسیدن به موفقیت مهم ارزیابی کرد و گفت: یکی از اهداف اصلی طلاب علوم دینی از تحصیل علم باید اجتهاد باشد و این مسأله با همت بلند و تلاش به دست می‌آید.

وی بر ضرورت توجه طلاب به نظم و دوری از سستی تأکید کرد و ابراز داشت: طلاب باید بدانند که در مسیر علمای بزرگ دینی گام گذاشته و با تلاش و قاطعیت در این مسیر ثابت قدم باشند.

این مرجع تقلید صرف و نحو را نیاز اساسی طلاب دانست و اظهار کرد:‌ ادبیات عرب پایه دروس حوزوی است و کسی که این مرحله را با موفقیت پشت سر نگذارد عالم کاملی نمی‌شود.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در ادامه خطاب به بانوان طلبه، گفت: خواهران طلبه نقش مهمی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی دارند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه وضعیت بانوان در زمان قبل از انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: راه پیشرفت بانوان در آن زمان بسته بود و برخی از زنان گرایش به غرب پیدا کرده و برخی نیز منزوی شده بودند.

وی یکی از ثمرات مهم انقلاب اسلامی را باز شدن باب علم به روی بانوان دانست و گفت: این‌که امروز بیش از 15 هزار بانوی طلبه در راه تحصیل علوم دینی تلاش می‌کنند به برکت نطام اسلامی است./927/پ202/ج

ارسال نظرات