۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۲۰۵۷۶۲
همزمان با آغاز ایام البیض؛

11 هزار نفر در خراسان شمالی معتکف شدند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با آغاز ایام البیض، حدود یازده هزار نفر در 120 مسجد شهری و روستایی استان خراسان شمالی معتکف شدند.
اعتكاف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، سحرگاه سه شنبه بیست و سوم اردیبهشت ماه و همزمان با آغاز ایام البیض، آیین معنوی اعتکاف با شرکت حدود 11 هزار نفر در 120 مسجد شامل 85 مسجد روستایی و 35 مسجد شهری استان خراسان شمالی آغاز شد.
مراسم اعتکاف در ایام البیض(سیزدهم تا پانزدهم رجب) همزمان با خراسان شمالی در سراسر کشور از امروز آغاز شده و تا بیست و پنجم اردیبهشت ماه ادامه دارد.
مراسم اعتکاف در استان در هشت مسجد محوری بجنورد، سه مسجد در اسفراین، پنج مسجد در گرمه، دو مسجد در سنخواست، سه مسجد در راز و جرگلان، سه مسجد در مانه، شش مسجد در شیروان، سه مسجد در فاروج، دو مسجد در جاجرم و نیز در 85 مسجد روستایی برگزار می شود.
حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی صبح سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به معتکف شدن حدود 11 هزار خواهر و برادر در مساجد استان، اظهار کرد که حدود 75 درصد معتکفان در خراسان شمالی را جوانان تشکیل می دهند.
به گفته وی همچنین از شمار کل معتکفان در استان حدود 60 درصد را خواهران و مابقی را برادران تشکیل داده اند.
حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به این که نام نویسی از متقاضیان اعتکاف از دهم اردیبهشت ماه آغاز شده بود و تا بیست و دوم این ماه ادامه داشت، افزود: در این مدت حدود 11 هزار نفر به صورت اینترنتی و با مراجعه به وب سایت تبیان خراسان شمالی به آدرس www.tebyan-bojnurd و یا با مراجعه حضوری به ادارات تبلیغات اسلامی و مساجد روستایی برای شرکت در این آیین معنوی ثبت نام کردند.
به گفته این مسؤول اگر چه مهلت ثبت نام اعتکاف در استان خراسان شمالی از دهم تا بیستم اردیبهشت ماه تعیین شده بود اما به دلیل استقبال مردم علی الخصوص جوانان و نوجوانان؛ این مهلت به مدت دو روز دیگر نیز تمدید شد.
وی با اشاره به این که هزینه شرکت در آیین اعتکاف امسال 25 هزار تومان بود، اظهار داشت: این مبلغ به همراه کمک های خیران به طور کامل در اختیار هیأت امنای مساجد محل برگزاری اعتکاف قرار داده شده تا صرف ارائه خدمات تغذیه ای به معتکفان در این سه روز شود.
حجت الاسلام روحانی نیا هچنین عنوان کرد: همزمان با آغاز ایام البیض و موعد آیین معنوی اعتکاف 150 روحانی مبلغ از حوزه های علمیه خراسان شمالی و نیز حوزه های علمیه قم و مشهد در قالب اجرای برنامه گفتمان دینی به مساجد محل برگزاری اعتکاف اعزام شدند.
وی افزود: اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم دعا، تشکیل حلقه های مختلف قرآنی، برگزاری سخنرانی مذهبی، کلاس اخلاق، توزیع جزوه های بایدها و نبایدهای اعتکاف، برگزاری گفتمان دینی، ختم قرآن، حلقه های معرفت و دعای ام داوود برخی از برنامه هایی است که با مدیریت و راهنمایی روحانیان اعزامی در مساجد برگزار می شود.
حجت الاسلام روحانی نیا عنوان کرد: علاوه بر معتکفان اقشار مختلف در مساجد پیش بینی شده؛ مراسم اعتکاف دانشجویی نیز با شرکت 500 دانشجوی خواهر و برادر در مسجد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشی و درمانی استان خراسان شمالی در بجنورد آغاز شده است.
گفتنی است، پارسال مراسم معنوی اعتکاف در 105 مسجد شهری و روستایی خراسان شمالی با شرکت بیش از 10 هزار معتکف برگزار شد.
بر اساس اعلام حجت‌الاسلام والمسلمین حسین روحانی نژاد، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، امسال در سطح کشور مراسم اعتکاف همزمان با ایام البیض در چهار هزار مسجد شهری و روستایی با حضور حدود 700 هزار معتکف آغاز شده است./9314/پ203/ب
ارسال نظرات