۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۰۵۷۷۵
آیت‌الله نوری همدانی:

توجه به فرهنگ ایثار و شهادت کشور را در برابر دشمنان بیمه می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی مشکل امروز دشمنان را توجه ملت به فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت همیشه باید زنده نگاه داشته شود چون در سایه توجه به این فرهنگ می‌توانیم در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از پدران آسمانی که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)‌ برگزار شد،‌ بر ضرورت جمع آوری وصیت نامه‌های شهدا، تأکید کرد و گفت:‌ امروز راه و هدف شهدا باید به همه شناسانده شود.

وی با بیان این که فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه همیشه زنده باشد، ابراز کرد: توجه به فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را در برابر هجمه‌های دشمنان بیمه می‌کند.

این مرجع تقلید با اشاره به روایات به مقام شهید در اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از درهای بهشت به نام جهاد است و مجاهدان از آن در راهی بهشت می‌شوند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان این‌که خداوند امت پیامبر(ص) را به وسیله جهاد عزت بخشیده است، گفت: هر ملتی که به مسأله جهاد و شهادت اهمیت ندهد ذلت و فقر گریبان او را می‌گیرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه بر ضرورت توجه به خانواده‌های شهدا تأکید کرد و با بیان این‌که اجر این افراد نزد خداوند محفوظ است، افزود: پیامبر(ص) فرمودند:‌ هر شهید هفتاد نفر از بستگان خود را در روز قیامت شفاعت می‌کند.

وی خدمت پدران و مادران شهدا به اسلام را بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت: خدمتی بالا تر از این نیست که والدین فرزندان خود را در راه دفاع از اسلام تقدیم کنند.

این مرجع تقلید تأکید کرد: امروز در سایه مقاوت خانواده‌های شهدا و ایثار شهیدان حکومتی قدرتمند در جهان داریم.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در ادامه با بیان این‌که اسلام به همه یکسان نگاه می‌کند،‌ ابراز کرد: آنچه از دیدگاه اسلام مورد اهمیت است اخلاص، عمل صالح و علم است و این امور به انسان فضیلت می‌دهد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه همچنین با اشاره به فضایل حضرت فاطمه بنت اسد، خاطرنشان کرد: به احترام این بانوی بزرگوار و مولود مبارکش دیوار کعبه شکافت و خانه خدا سه روز میزبان آنها بود.

وی مشکل امروز دشمنان را توجه ملت به فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت همیشه باید زنده نگاه داشته شود چون در سایه توجه به این فرهنگ می‌توانیم در برابر دشمنان ایستادگی کنیم./927/پ202/ج

ارسال نظرات