۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۲۰۵۸۱۰

آیت الله سیدمحمد باقر موسوی شیرازی به ملکوت اعلی پیوست

خبرگزاری رسا _ آیت الله سید محمدباقر شیرازی عصر امروز و پس از طی دوره بیماری در بیمارستان امام رضا (ع) تهران دارفانی را وداع گفت.
آيت الله شيرازي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از دفتر حضرت آیت الله شیرازی در زادروز میلاد با سعادت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام روح ملکوتی مرجع عالقدر تشیع، مجاهد نستوه و مدافع حریم اهل بیت علییهم السلام حضرت آیت الله حاج سید محمد باقر موسوی شیرازی رحمت الله علیه به ملکوت اعلی پیوست.

 


این مرجع عالیقدر در اول ماه رجب سال 1350 هجری قمری همزمان با میلاد با سعادت حضرت امام محمد باقر علیه السلام در دامان مرجع بزرگ و مجاهد مرحوم حضرت آیت الله حاج سید عبدالله شیرازی رحمت الله علیه به دنیا آمد و از همان ابتدا با داشتن استعداد و بلوغی کم نظیر به فراگیری علوم دینی پرداخت و در سن بیست سالگی به درجه رفیع اجتهاد نایل گردید.


ایشان در کنار فرگیری علوم دینی و حوزوی در علوم مختلفی همچون هیئت و نجوم وتطابق احکام شرع با علوم روز متبحر شد و در بسیاری از این علوم نظریات منحصر به فردی را که از سوی مراجع عظام و اساتید و دانشگاه ها با استقبال کم نظیری روبرو شده ارائه کرد.


ایشان در کنار مطالعات و تلاشهای علمی و تربیت شاگردان مبرز فراوان و نیز مبارزات طولانی با رژیم بعث عراق که منجر به زندانی شدن و شکنجه ایشان شد در دفاع از حریم ولایت و امامت و حضرت فاطمه زهرا علیهم السلام و برگزاری مراسم باشکوه عید سعید غدیر و راهپیمایی عزاداری حضرت امیرالمومنین و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهما و میلاد باسعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان عج الله تعالی فرجه الشریف تلاش و همت فوق العاده ای داشتند.

 

سجایای اخلاقی و تواضع فراوان ایشان و اهتمام به رسیدگی به ضعفا و امور مردمی زبانزد خاص و عام بود.

 

خبرگزاری رسا درگذشت این عالم بزرگوار را بیت ایشان تسلیت می گوید./916/د102/ع

 

ارسال نظرات