۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۵
کد خبر: ۲۰۵۸۱۵
تولیت مسجد مقدس جمکران:

ملت ایران در مقابل تحریم و فشار دشمن تسلیم نخواهد شد

خبرگزاری رسا ـ تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان این که ملت ایران، ملتی است که در مقابل تمام فشارها و تحریم‌های دشمن و سختی‌های روزگار ایستاده است، تصریح کرد: ملت ما، ملتی هستند که عاشق خدا و امام زمان(عج) هستند و دشمن نمی تواند هیچ گزندی به این ملت برساند.
حجت‌الاسلام محمد حسن رحيميان توليت مسجد مقدس جمکران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران شب گذشته در جمع معتکفین مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که اسلام کانونی است که سعادت دنیا و آخرت بشر را می‌تواند تأمین کند، گفت: اسلام تمام زوایای زندگی اجتماعی، معنوی و مادی انسان‌ها را در نظر گرفته است.
وی با اشاره به این‌که نماز یکی از مسائلی است که در اسلام بسیار مورد توجه قرار گرفته است، افزود: نماز به عنوان یک عبادت، زندگی فردی و اجتماعی انسان را سامان می‌دهد و اگر نماز قبول شود بخش عظیمی از شرایط اخلاقی انسان مورد تحقق قرار می‌گیرد.
تولیت مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: اگر می خواهیم نماز ما مورد قبول واقع شود باید تقوا داشته باشیم و اگر تقوا در زندگی ما محقق نشود نماز ما مورد قبول واقع نخواهد شد و بدون نماز نمی توانیم به جایی برسیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان این‌که امام خمینی(ره)، نماز را از اوجب واجبات و احکام اولیه اسلام می‌دانست، خاطرنشان کرد: این نماز و احکام اسلام ناب بود که امام را موفق کرد تا بتواند ملت و به ویژه جوانان این کشور را از بیراهه و فساد نجات داده و در سایه جمهوری اسلامی سکنی دهد.
وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) شخصیتی بود که نه تنها حکومت 2500 ساله شاهنشاهی را جمع کرد، بلکه خاندان پهلوی و شاه خائن را برکنار و حکومت اسلامی را جایگزین آن کرد.
تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به این که امام(ره) هر چه داشت در سایه تمسک به ولایت و اهل‌بیت(ع) بود، بیان داشت: امام وقتی در نجف بود بیش از 1400 بار به زیارت امیرمؤمنان(ع) مشرف شد و امکان نداشت امام در نجف باشد و روزی دو یا سه ساعت در حرم حضرت علی(ع) خلوت نداشته باشد.
وی با توصیه جوانان به غنیمت‌شمردن فرصت‌ها، یادآور شد: باید فرصت‌های پیش‌آمده در زندگی را غنیمت بشمارید چون این امر برای هر کس، در هر شرایطی و همیشه حاصل نمی‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به این‌که‌امام خمینی(ره) هر چه داشت از پیوند با ولایت و پیوند با جدش امیرمؤمنان(ع) و مادرش فاطمه زهرا(س) بود، افزود: اگر می‌خواهیم در زندگی همچون امام موفق باشیم باید پیوندمان با ولایت و اهل‌بیت(ع) بسیار محکم و قوی باشد.
وی گفت: جمهوری اسلامی ما مدیون خون شهدای بدر و حنین و دستاورد پیشانی شکسته رسول‌الله(ص)، پهلوی شکسته و بازوی کبود حضرت زهرا(س)، 25 سال غربت و خانه‌نشینی امیرمؤمنان(ع)، پاره‌های جگر امام حسن(ع)، سر بریده امام حسین(ع) مظلومیت حضرت زینب(س) و غربت و شهادت معصومان و امامان دیگر است.
تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان این که دنیای امروز از جهت ظلمت و تاریکی در حال افول است، ابراز داشت: دنیایی که ننگش به جایی رسیده که ازدواج با همجنس را باب می کنند و کثیف‌ترین و ننگین‌ترین مذاهب و مطالب فساد را رواج می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: خداوند را شاکریم علیرغم این که دشمنان جنایت‌ها، تبلیغات و فشارهای زیادی به جمهوری اسلامی ایران می‌آورد ولی به برکت انقلاب، خون شهدا و نظام اسلامی و به فرموده رهبر معظم انقلاب نهادسازی‌های بسیاری صورت گرفته و دستاوردهای عظیمی در این کشور به ویژه ازجنبه‌های معنوی شکل گرفته که یکی از آنها اعتکاف است.
حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان در پایان با اشاره به این‌که ملت ایران، ملتی است که در مقابل تمام فشارها و تحریم‌های دشمن و سختی‌های روزگار ایستاده است، تصریح کرد: ملت ما، ملتی هستند که عاشق خدا و امام زمان(عج) هستند و توکل و توسل به خدای متعال و ائمه معصومان(ع) دارند و تا وقتی این عشق به اهل‌بیت(ع) به ویژه حضرت حجت(عج) باشد دشمن نمی تواند هیچ گزندی را به این ملت برساند./907/پ202/ج
ارسال نظرات