۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۲۰۵۸۱۸
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

رسانه ها در ترویج سیره علوی در جامعه اسلامی تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان گفت: رسانه ها در ترویج و تبیین سیره علوی در جامعه اسلامی تلاش کنند.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت علی(ع) و روز پدر، بیان داشت: علی (ع) در عرصه زندگی خانوادگی و همچنین در جایگاه پدر نیز الگویی بی بدیل است.

وی بیان داشت: اصحاب رسانه و مطبوعات به ویژه رسانه های ملی نقش بسزایی در تبیین سیره عملی و رفتاری حضرت علی (ع) در جامعه دارد.

حجت الاسلام مبلغی در ادامه تصریح کرد: تحقق سیره علوی بین نسل جوان، نیازمند همکاری و تلاش همه به ویژه تلاش روحانیان، مبلغان و مسؤولان فرهنگی است. 

مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که علی (ع) الگوی یک معلم انسان ساز برای جامعه است، افزود: هریک از ما وظیفه داریم مقام شامخ علی(ع) را در جامعه اسلامی معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نهج البلاغه بهترین منبع برای شناخت شخصیت على بن ابیطالب(ع) است و رشد بشریت است.

سیره عملی علی(ع) بین جوانان تبیین شود

مدیر حوزه های علمیه لرستان تأکید کرد: سیره علوی در جامعه به ویژه بین نسل جوان گسترش یابد.

حجت الاسلام مبلغی با بیان این که باید سیره عملی علی(ع) بین جوانان تبیین شود، تأکید کرد: برگزاری جشن های ولادت حضرت علی(ع) باید با هدف تبیین سیره و اندیشه های این حضرت در جامعه به ویژه بین نسل جوان باشد.

وی با بیان این که سراسر زندگانی حضرت علی (ع) سرشار از فضیلت است، خاطرنشان کرد: باید فراگیری سیره علوی را سرلوحه زندگی خویش قرار دهیم.

حجت الاسلام مبلغی با بیان این که ماه رجب فرصت مناسبی برای خودسازی است، خاطرنشان کرد: در این ایام با الگو گیری از سبک  زندگی شایسته‌ترین انسان، تلاش کنیم از سرمشق های پسندیده، نیکو و الگوهای حیات بخش علی(ع) در زندگی خویش بهره ببریم.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه با بیان این که دشمنان با تمام وجود برای تضعیف ارزش های اخلاقی و الگوهای دینی تلاش می کنند، بیان داشت: ما باید در برابر آنان از حقانیت دین و مکتب اهل بیت (ع) دفاع کنیم./9451/ت303/ب

ارسال نظرات