۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۲۰۵۸۲۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اعتکاف پلی برای اتصال به معبود و یافتن مسیر سعادت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: آیین معنوی اعتکاف پلی برای اتصال و انس معبود است تا انسان در پناه این رابطه تنگاتنگ، مسیر سعادت را بیابد.
حجت الاسلام يعقوبي - ديدار با معتکفان خراسان شمالي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد صبح چهارشنبه در جمع معتکفان این استان، با اشاره به اثرات معنوی اعتکاف، این آیین مذهبی را بهترین و برجسته ترین مظهر بندگی دانست و افزود: این که انسان برای سه روز از متعلقات دنیوی جدا شود و فقط به عبادت خدا بپردازد بی شک اثری چشمگیر در روح و جان او می گذارد.
وی با اشاره به این که اعتکاف تنها یک عبادت نیست بلکه مجموعه ای از عبادات مؤثر محسوب می شود، اضافه کرد: روزه، نماز، تلاوت قرآن، دعا، شرکت در دوره های درک مفاهیم و آموزه های قرآن و ... همه از جمله عباداتی است که معتکفان در ایام اعتکاف انجام می دهند که هر کدام از این عبادات خود به صورت انفرادی تأثیرات بسزایی در اعتلای روح و روان انسان دارند حال آن که در آیین اعتکاف تمامی این عبادات با یکدیگر توأم می شوند.
به گفته امام جمعه بجنورد انسان می باید تا زمانی که در دنیای فانی قرار دارد برای دنیای باقی خود آذوقه و ره توشه جمع آوری کند و از آن جا که سفر آخرت نیازمند ره توشه عمل صالح و تقوا است؛ اعتکاف یکی از بهترین راه های کسب این توشه به شمار می رود.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: فلسفه آیین اعتکاف ایجاد رابطه عمیق و انس با باری تعالی و نیز قطع ارتباط با دنیا است تا انسان به واسطه آن خود را برای سفر نهایی و حساب و کتاب الهی آماده کند.
رییس شورای استانی حوزه های علمیه استان خراسان شمالی عنوان کرد: آیین معنوی اعتکاف پلی برای اتصال و انس معبود است تا انسان در پناه این رابطه تنگاتنگ مسیر سعادت را بیابد.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه اعتکاف را حرکت زیبای معنوی، فرهنگی و تأثیرگذار در جامعه و روحیه معتکفان دانست و افزود: برگزاری این آیین معنوی و فرهنگی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران و استقرار نظام اسلامی در این کشور بود که پس از پیروزی انقلاب با تلاش جوانان مؤمن کلید خورد و سال به سال نیز بر کیفیت و کمیت آن افزوده شد.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر بیشتر شدن رونق این آیین معنوی در استان و کشور، از تمامی متولیان و مسؤولان برگزاری اعتکاف قدردانی کرد.
گفتنی است، از سحرگاه دیروز همزمان با آغاز ایام البیض، آیین معنوی اعتکاف با شرکت حدود 11 هزار نفر در 120 مسجد شامل 85 مسجد روستایی و 35 مسجد شهری استان خراسان شمالی آغاز شده است.
به منظور برگزاری هر چه بهتر این آیین معنوی همزمان با آغاز ایام البیض و موعد آیین معنوی اعتکاف 150 روحانی مبلغ از حوزه های علمیه خراسان شمالی و نیز حوزه های علمیه قم و مشهد در قالب اجرای برنامه گفتمان دینی به مساجد محل برگزاری اعتکاف اعزام شدند.
اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم دعا، تشکیل حلقه های مختلف قرآنی، برگزاری سخنرانی مذهبی، کلاس اخلاق، توزیع جزوه های بایدها و نبایدهای اعتکاف، برگزاری گفتمان دینی، ختم قرآن، حلقه های معرفت و دعای ام داوود برخی از برنامه هایی است که با مدیریت و راهنمایی روحانیان اعزامی در مساجد برگزار می شود.
امسال مراسم اعتکاف در استان خراسان شمالی در هشت مسجد محوری بجنورد، سه مسجد در اسفراین، پنج مسجد در گرمه، دو مسجد در سنخواست، سه مسجد در راز و جرگلان، سه مسجد در مانه، شش مسجد در شیروان، سه مسجد در فاروج، دو مسجد در جاجرم و نیز در 85 مسجد روستایی در حال برگزاری است./9314/پ202/ب
ارسال نظرات