۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۰۵۸۵۷
امام جمعه خوی:

اعتکاف باید توشه ای برای ادامه مسیر بندگی باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی گفت: معتکفان باید توجه داشته باشند عبادت و بندگی که ثمره اعتکاف سه روزه در مسجد است را توشه راه خود برای ادامه مسیر بندگی کنند.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی امروز با حضور در جمع طلاب معتکف اظهار داشت: اعتکاف توفیق بزرگی است که خداوند به بندگان محبوب خود عنایت کرده است تا در خلوت سه روزه با او به راز و نیاز و مناجات بپردازند.

 

حجت الاسلام شکوری با بیان این که اعتکاف سنت و سیره رسول اسلام(ص) و اهل بیت بزرگوار ایشان بوده است، گفت: لازم است طلاب معتکف از این فیض بزرگ الهی برای برنامه‌ ریزی در مورد آینده خود که رسالت‌های مهمی در تبلیغ و ترویج دین عهده ‌دار هستید، استفاده کنید.

 

رییس حوزه های علمیه خوی، اعتکاف را فرصت مغتنمی برای دوری از زرق و برق دنیوی و تفکر در موجودیت عالم هستی دانست و افزود: معتکفان باید توجه داشته باشند حال عبادت و بندگی که ثمره اعتکاف سه روزه در مسجد است را توشه راه خود برای ادامه مسیر بندگی کنند.

 

وی ضمن دعوت معتکفان بر تفکر و اندیشه، تصریح کرد: آلودگی به دنیا بزرگ ‌ترین لغزشگاه‌های بشر به ویژه مسؤولان حکومتی است.

 

حجت الاسلام شکوری همچنین با اشاره به این که آغاز ایام ‌البیض مصادف با ولادت امام علی(ع) است، بر لزوم بهره ‌گیری افراد از حکمت ‌ها و درس ‌های ایشان در نهج‌ البلاغه تأکید کرد و افزود: این کتاب ارزشمند حاوی 241 خطبه، 480 حکمت و 79 نامه است که به روشنی مسیر عبودیت و بندگی را بر انسان آشکار می‌ کند.

 

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به نامه‌ های آن حضرت به کارگزاران حکومتی وقت، تصریح کرد: آن حضرت در آن زمان با وجود کمبود امکانات ارتباطی با مسؤولان حکومتی خود مدام در ارتباط بودند و لغزش ‌ها و خطاهای آنان را گوشزد می کردند و این عین نظارت بر عملکرد مسؤولان بوده است.

 

حجت الاسلام شکوری در همین راستا عدم نظارت کافی  بر عملکرد مسؤولان حکومتی را از کاستی‌ های بزرگ دولت گذشته دانست و افزود: نتیجه این قصور، سوءاستفاده‌های مکرر از نظام حکومتی، اختلاس و حیف و میل بیت ‌المال و نیز به جریان افتادن موج ‌هایی علیه نظام جمهوری اسلامی در برخی نقاط جهان شد که دولت فعلی باید به این موارد توجه کافی داشته باشد.

 

گفتنی است، مراسم معنوی اعتکاف طلاب حوزه های علمیه خوی  با حضور بیش از یکصد نفر در مسجد جامع ملااحمد این شهرستان در حال برگزاری است./936/پ203/ب 

ارسال نظرات