۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۲۰۵۸۷۱
با حضور حجت الاسلام والمسلمین قریشی؛

ریشه های شناخت وهابیت در اعتکاف دانشجویی بررسی می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آذربایجان غربی گفت: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، قرائت دعای ام داوود و بررسی ریشه شناخت وهابیت با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه از ویژه برنامه های آیین معنوی اعتکاف دانشجویی است.
وهابيت

حجت الاسلام غلامرضا اسم حسینی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: آیین معنوی اعتکاف با همکاری دانشگاه های ارومیه برگزار می شود به طوری که بیش از 600 نفر از دانشجویان استان از دانشگاه های آزاد، پیام نور، علوم پزشکی و صنعتی در آیین معنوی اعتکاف شرکت دارند.

 

وی افزود: از دانشگاه آزاد اسلامی 150 نفر شرکت کرده اند که از این تعداد 100 نفر خواهر و 50 نفر برادر هستند.

 

حجت الاسلام اسم حسینی با بیان این که دانشگاه های علوم پزشکی، صنعتی و دانشگاه سراسری ارومیه با همکاری یکدیگر و مشارکتی و دانشگاه آزاد به صورت مجزا این آیین را برگزار می کند، ادامه داد: تعداد شرکت کنندگان از سه دانشگاه فوق 450 نفر است که 300 نفر خواهر و 150 نفر را برادران تشکیل داده اند که به دلیل استقبال پرشور افراد داوطلب در این آیین امکان افزایش افراد معتکف وجود دارد.

 

وی با بیان این که تمامی برنامه ها، امکانات و برنامه ریزی های مربوط به اعتکاف زیر نظر دانشگاه ارومیه است، اضافه کرد: متقاضیان ثبت نام برای اعتکاف از دانشگاه علوم پزشکی 35 نفر بوده که 15 نفر آقا و 20 نفر خانم هستند.

 

حجت الاسلام اسم حسینی خاطرنشان کرد: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، قرائت دعای ام داوود و بررسی ریشه شناخت وهابیت با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه  در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه از ویژه برنامه های آیین معنوی اعتکاف دانشجویی است.

 

وی به برگزاری مسابقه تفسیر قرآن و سوره حجرات در ایام اعتکاف اشاره کرد و گفت: حفظ سوره حجرات و برگزاری جلسات آموزش آیین سبک زندگی اسلامی و اخلاق از دیگر برنامه های مربوط به این بخش است.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آذربایجان غربی افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری که فرموده اند: " اگر از منظر معنویت به زندگی نگاه کنیم هدف انسان صلاح و رستگاری است" و با توجه به این که سبک زندگی اسلامی بحث مبتلابه جامعه اسلامی است، آموزش سبک زندگی اسلامی به مدت چهار ساعت با سخنرانی استاد جهانی از اساتید حوزه علمیه در ایام سه روز اعتکاف برگزار می شود.

 

مراسم معنوی اعتکاف با حضور افرادی که در دانشگاه ها ثبت نام کرده اند در مسجد فاطمه الزهرا دانشگاه علوم پزشکی در حال برگزاری است./1302/ت303/ب

ارسال نظرات