۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۲۰۵۸۸۱
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

مراسم معنوی اعتکاف بهترین فرصت برای خواهش و خواستن از خداوند است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، مراسم معنوی اعتکاف را بهترین فرصت برای خواهش و خواستن از خداوند برشمرد و گفت: ماه رجب است و درهای رحمت الهی به روی بندگان گشوده شده است بنابراین خیر دنیا و آخرت و طلب ببخشش گناهان در این ایام از بهترین دعاها است.
امام جمعه اروميه در جمع معتکفان اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در جمع بانوان معتکف در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) ارومیه با اشاره به درجات ایمان به خداوند افزود: ایمان و اعتقاد انسان ها بر سه درجه قوی، متوسط و ضعیف تقسیم می شود که شیطان نیز بر اساس این درجات راه هایی را برای انحراف انسان ها از مسیر الهی در پیش می گیرد.

 

وی با بیان این که برخی انسان ها ایمان خود را به واسطه دروغ، غیبت و یا پست و مقام و رشوه از دست می دهند، افزود: شیطان در برخی موارد به واسطه وعده و وعید ایمان انسان را سست کرده و از بین می برد که در این رابطه می توان به عمر بن سعد اشاره کرد که فریب وعده حکومت ری را خورد و با امام حسین(ع) وارد جنگ شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تأکید بر تقویت ایمان و اعتقاد به خدا گفت: ایمان به خدا بهاء بسیار ارزشمندی دارد چنان چه حضرت علی(ع) می فرمایند: «به خدا سوگند اگر دنیا و مافی ها را به من عطا کنند تا گندمی را از دهان مورچه برکنم هرگز این کار نخواهم کرد.»

 

وی با بیان این که شیعه علی هرگز ایمان خود را با دروغ و رفتن به عروسی و یا گناهان دیگر خدشه دار نمی کند، گفت: باید با مطالعه سیره و روش اهل بیت(ع) برای الگوگیری از آنها و حرکت به سوی سبک زندگی اسلامی تلاش کنیم.

 

وی با اشاره به 13 رجب سالروز ولادت امیرمؤمنان(ع) و نامگذاری روز پدر، افزود: دین اسلام بر احترام به پدر و مادر بسیار تأکید دارد و آن را واجب شمرده است بنابراین اگر والدین ما زنده هستند باید آنها را ارزشمند بداریم و اگر در قید حیات نیستند از آنها یاد کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان این که احسان و نیکی به پدر و مادر از اجر معنوی بالایی برخوردار است، گفت: مرحوم آیت الله نجفی فرمودند: «من هر موفقیتی که به دست آوردم از دعای خیر پدر و مادرم است».

 

وی رهبر انقلاب اسلامی را بهترین الگو برای جوانان در احترام به پدر و مادر اعلام و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دوران نوجوانی دروس حوزه را به علت بیماری پدرشان تعطیل کرده و به مشهد بازگشته و از پدرشان مراقبت کردند.

 

خطیب جمعه ارومیه از معتکفان خواست تا ثواب این سه روز اعتکاف و راز و نیاز را برای والدینشان نیت کنند که مطمئن باشند خداوند ده برابر آن را در نامه اعمالشان ثبت خواهد کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی روزهای اعتکاف را بهترین فرصت برای خواهش و خواستن از خداوند برشمرد و گفت: ماه رجب درهای رحمت الهی به روی بندگان گشوده شده است بنابراین خیر دنیا و آخرت و طلب ببخشش گناهان در این ایام از بهترین دعاها است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به آیه قرآن که خداوند در آن خطاب به پیامبر اسلامی می فرمایند: «به بندگانم بگو که از رحمت من غافل نشوند که خداوند بخشنده گناهان است»، اذعان داشت: اگر پس از سه روز اعتکاف احساس کردید بار گناهانتان سبک تر شده است بدون شک اعمال و راز و نیازهایتان را در حد اعلاء انجام داده اید و مورد تأیید حق تعالی قرار گرفته است.

 

وی در ادامه با اشاره به جایگاه یکسان زن و مرد در پیشگاه احدیت خاطرنشان کرد: ملاک جایگاه و ارزش انسان اعم از زن و مرد در نزد خداوند تقوا است بنابراین باتقواترین انسان ها عزیزترین بندگان خداوند هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان این که تفاوت زن و مرد از لحاظ روحیات است، گفت: این تفاوت لازمه زندگی است اما بهتر است آقایان با مراقبت از شهوت چشم و خانم ها با رعایت پوشش اسلامی زمینه ساز گناه در جامعه نشوند.

 

وی بانوان را به رعایت حجاب و عفت اسلامی توصیه کرد و اذعان داشت: حیف است که عفاف بانوان به علت کارهای بی ارزش از بین رفته و آنها را جهنمی کند.

 

امام جمعه ارومیه بار دیگر با تأکید بر فضیلت های ماه رجب گفت: در این ماه به ویژه در ایام البیض هرچه از خداوند بخواهید برآورده خواهد شد بنابراین کسانی را که از آنها رنجیده اید، ببخشید و برای آنهایی که مدیونشان هستید دعا کنید.  

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در پایان از معتکفان خواست تا برای بارش باران الهی نیز دست به دعا بگشایند.

 

گفتنی است، مرامسم معنوی اعتکاف همزمان با 43 مسجد آذربایجان غربی با حضور پرشور بانوان در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه درحال برگزاری است./1301/پ202/ب

ارسال نظرات