۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۲۰۵۹۷۵
امام جمعه هفتگل:

حضرت زینب صاحب معرفت الهی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه هفتگل گفت: حضرت زینب(س) صاحب معرفت الهی و زلال کوثر بود و این مسأله سبب شد تا سختی های کربلا در نظرش به زیبایی منجر شود.
حضرت زينب

حجت الاسلام علی خلیلی، امام جمعه هفتگل، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تسلیت فرا رسیدن پانزدهم ماه رجب، سالروز رحلت عقیله بنی هاشم اظهار داشت: حضرت امام زین العابدین(ع) خطاب به حضرت زینب(س) فرموده اند که «تو عالمه ای بدون معلم هستی».

وی با بیان این‎که علم حضرت زینب(س) از سوی خداوند متعال بود، افزود: آن بانوی مکرمه علمش را سر کلاس درس یاد نیاموخت بلکه علمی لدنی داشت.

رییس شورای فرهنگ عمومی هفتگل در ادامه به بیان ویژگی های حضرت زینب کبری(س) پرداخت و گفت: مهم‎ترین ویژگی حضرت زینب(س) صبر آن بانوی بزرگ است.

استاد حوزه علمیه رسول اکرم(ص) هفتگل با تجلیل از شخصیت بی نظیر حضرت زینب(س) گفت: عظمت آن بانو آنجا نمایان می شود که در صحنه کربلا آن همه مصیبت و سختی ها تحمل کرد اما وقتی در مورد روز عاشورا از ایشان سؤال می شود می گوید که چیزی جز زیبایی ندیدم.

وی ابراز داشت: دیدن زیبایی در کربلا، سخن کسی که به معرفت الهی و زلال کوثر رسیده است؛ بنابراین همه سختی ها و مصائب در راه خدا، برایش شیرین و لذت بخش است.

حجت الاسلام خلیلی با اشاره به سختی ها و مشکلاتی که در کربلا به وجود آمد، تصریح کرد: پس از روز عاشورا، حضرت زینب(س) نه تنها مشکلات و مصائب را تحمل کرد بلکه محبش به خداوند متعال نیز بیشتر شد.

امام جمعه هفتگل، حضرت زینب کبری(س) را پیام رسان کربلا دانست و اظهار داشت: آن بانوی والامقام سختی های بسیاری دید اما رسالتی بزرگ را بر دوش کشید و پیام کربلا را به گوش جهانیان رساند./9463/ت303/غ

ارسال نظرات