۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۲۰۵۹۸۰
آیت الله مکارم شیرازی هشدار داد؛

نقشه شوم استکبار جهانی برای اندلس سازی جوامع اسلامی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی نسبت به نقشه شوم دشمنان و استکبار جهانی برای اندلس سازی جوامع و ملل اسلامی هشدار داد و از مهجوریت فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در کشور ابراز تاسف کرد.
ديدار سردار نقدي با مراجع در قم ديدار سردار نقدي با مراجع در قم ديدار رييس سازمان بسيج مستضعفين کشور با مراجع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در دیدار سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور، امر به معروف و نهی از منکر را از مهم ترین دستورات دین مبین اسلام دانست و تاکید کرد: با این وجود متاسفانه ما کم ترین اهمیت را به این فریضه که در متن قانون اساسی هم آمده است، داده ایم و عملا کار قابل ملاحظه ای برای آن انجام نداده ایم.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: برخی از افرادی که در راه امر به معروف و نهی از منکر شهید و مجروح شده اند، متاسفانه آن گونه که شایسته است مورد توجه قرار نگرفته اند؛ گویی امر به معروف یک موضوع زائد و حاشیه ای است و از این بابت باید به خدا پناه برد.

 

وی در ادامه با تاکید بر این که مساله امر به معروف و نهی از منکر را باید سیستماتیک و سازماندهی کرد، گفت: در تمام مساجد کشور نیز باید شورایی متشکل از ائمه جماعات، هیات امنا و مسؤول بسیج تشکیل شود تا برای آسیب شناسی مفاسد و ناهنجاری های محله و مناطقی که مساجد در آن قرار دارد برنامه ریزی منطقی کنند.

 

این مرجع تقلید با تاکید بر این که امر به معروف و نهی از منکر اگر گروهی باشد نتیجه بهتری به دنبال خواهد داشت، ابراز کرد: در صورت تشکیل اتاق فکری برای این مساله، شاهد نتایج بسیار خوبی خواهیم بود.

 

وی بیان داشت: بنده نیز پیگیری ها و رایزنی های لازم را به مجلس شورای اسلامی برای سازماندهی مساله مهم امر به معروف و نهی از منکر خواهم داشت، چراکه نمی توان به سادگی از کنار این موضوع اساسی گذشت.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خطاب به رییس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر این که کار شما جهاد فی سبیل الله است و من برای موفقیت شما دعا می کنم، یادآورشد: به دوستان، برادران و خواهران سفارش کنید تا بهانه ای به دست دشمنان ندهند و هیچ گونه کاری که رنگ خشونت داشته باشد انجام نگیرد، حتی اگر گاهی افرادی متعرض آنها شوند با زبان خوب پاسخ شان را بدهند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب ها و تهدیدات ماهواره ها اشاره و تصریح کرد: در هر خانه ای که ماهواره به صورت آزاد و بدون قید و شرط وجود دارد، غالبا گرفتار مفاسد و مشکلات شده اند؛ از این رو باید مفاسد شبکه های ماهواره ای را به طرق مختلف برای مردم و خانواده ها روشن کرد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که اسلام دارای فرهنگی غنی و جامع است، گفت: اگر برنامه ریزی ما درست و اصولی باشد کارهای بسیاری می توان انجام داد.

 

این مرجع تقلید با بیان این که پشت صحنه تمام ناهنجاری های فرهنگی و مفاسد اخلاقی دست استکبار جهانی است، گفت: دشمنان اسلام و استکبار جهانی برای اندلس سازی جوامع و ملل اسلامی برنامه ریزی و هدف گذاری کرده اند، اما ان شاءالله با هوشیاری و بیداری ما به جایی نخواهند رسید./924/پ202/ج
 

ارسال نظرات