۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۲۰۵۹۹۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

ارتباط مدارس با روحانیت و حوزه های علمیه تقویت شود

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اثرات تعمیق پیوند بین دانش آموزان و روحانیت در کشور، بر بیشتر شدن ارتباط بین مدارس و حوزه های علمیه تأکید کرد.
حجت الاسلام يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی روز پنج شنبه در دیدار با مدیر سازمان دانش آموزی، مدیران ادارات دانش آموزی شهرستان ها و مناطق آموزشی خراسان شمالی و نیز شماری از مربیان این تشکیلات که به مناسبت سالروز تأسیس سازمان دانش آموزی، برگزار شد، اظهار کرد: پیشتازی نوجوانان و جوانان در حرکت های مختلف مذهبی و اجتماعی امری مهم و برجسته است.

 

وی با قرائت حدیث« اِنَّما قَلبُ الحَدَثِ کَالاَرضِ الخالِیَةِ ما اُلِقَی فیها مِن شَئٍ قَبِلَتهُ فَبادَرتُکَ بِالاَدَبِ قَبلَ اَن یَقسُوَ قَلبُکَ وَ یَشتَغِل لَبُّک» اضافه کرد: بر اساس فرموده امام علی(ع) دل نوجوان همچون زمینی خالی؛ آماده پذیرش هر بذری است که در آن افکنده شود، پس باید برای تربیت آن تلاش کرد پیش از آن که دلش سخت شود و خاطر او به مسأله دیگری مشغول شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که هر چه قدر بر روی نسل های جوان و نوجوان سرمایه گذاری بیشتری کنیم؛ قلب آنها برای پذیرش حقایق آمادگی بیشتری پیدا می کند، اضافه کرد: باید با توجه بیش از پیش به این نسل؛ برای دست یابی به اهداف والای امام و انقلاب برنامه ریزی داشته باشیم.

 

به گفته امام جمعه بجنورد در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و نیز هشت سال دفاع مقدس این جوانان بودند که به عنوان منابع انرژی انقلاب و نظام؛ از ملت و کشور دفاع کردند.

 

وی با اشاره به این که در طی مبارزات انقلابی و جنگ تحمیلی، بیشترین مدافعان کشور از نسل جوان بودند، عنوان کرد: مسؤولیت در سازمان دانش آموزی به دلیل آن که با نوجوانان و جوانان سر و کار دارد؛ مسؤولیتی زیرساختی و کلیدی محسوب می شود و باید در این سازمان برای جوانانی که در آینده وارد عرصه مدیریت و کار در کشور اسلامی می شوند؛ برنامه ریزی و آینده نگری صورت گیرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: سازمان دانش آموزی باید به گونه ای عمل کند که نوجوانان و جوانان به تدریج وارد عرصه مدیریت و تصمیم گیری شوند چرا که هر اندازه به جوانان و نوجوانان بها دهیم؛ خلاقیت آنها بیشتر نمود می یابد و تأثیرگذاری آنها در جریان های کلان جامعه بیشتر می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه به برخی از برنامه های معنوی سازمان دانش آموزی پرداخت و با اشاره به عمره دانش آموزی، اظهار داشت: برگزاری سفرهای معنوی برای نوجوانان باورهای مذهبی آنها را پربارتر کرده و اعتقاد دینی را در روح و جان آنها نهادینه می کند.

 

به گفته وی تشکیلات سازمان دانش آموزی به معنای شکل دادن افکار و رفتار نوجوانان است چرا که دانش آموزان همانند نهالی در دستان متولیان این نهاد هستند که می باید از نظر عقیدتی، اخلاقی، اجتماعی و .. به درستی شکل بگیرند تا بتوان در آینده از توان آنها استفاده کرد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در ادامه همچنین با اشاره به اثرات تعمیق پیوند بین دانش آموزان و روحانیت در کشور، بر بیشتر شدن ارتباط بین مدارس و حوزه های علمیه تأکید کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی به مسأله پیوند بین مدارس و حوزه های علمیه پرداخت و اظهار داشت: باید به گونه ای عمل شود که پیوند بین دانش آموزان و روحانیت تقویت شود چرا که آشنایی جوانان و نوجوانان با طلاب و حوزه های علمیه؛ سبب رشد بهتر مسائل اعتقادی و مذهبی در نهاد آنها شده و حرکت اسلامی با شتاب بیشتر و در مسیر درست تری صورت می گیرد.

 

وی در پایان با اشاره به تهاجم همه جانبه فرهنگی دشمنان علیه نظام اسلامی، عنوان کرد: در حال حاضر فرهنگ جوانان جامعه اسلامی در معرض بمباران رسانه های مجازی قرار گرفته و این موضوع خطر بزرگی به شمار می رود.

 

به گفته نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در این زمینه انجام کار اثباتی ضرورت دارد وگرنه تنها با انجام اقدامات سلبی نمی توانیم در برابر این هجمه ایستادگی کنیم.

 

گفتنی است، در این دیدار ذکریا رستمی، مدیر سازمان دانش آموزی استان خراسان شمالی ضمن تشریح اهداف و وظایف این سازمان؛ گزارشی از اقدامات و فعالیت های انجام شده در سازمان دانش آموزی استان را ارائه داد./9314/پ202/ب

ارسال نظرات