۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۰۶۰۳۶
آیت الله علوی گرگانی:

کسی که به دنبال دنیا باشد از سلک روحانیت خارج شده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی دامن زدن به اختلافات را ریشه مشکلات امروز جهان اسلام دانست و گفت: حفظ و تقویت اتحاد قدرتی به مسلمانان می دهد که دنیای کفر توان مقابله با آنها را نخواهد داشت.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه گلپایگان همه مشکلات جهان اسلام را ناشی از اختلاف افکنی دشمنان دانست و اظهار داشت: اگر همه باهم متحد باشیم و به اختلافات دامن نزنیم اسلام به قدرتی دست پیدا می کند که دنیای استکبار و کفر نمی تواند در برابر ما ایستادگی کند.

وی با توجه به این که هر جامعه‌ای متشکل از طبقات مختلف است، گفت: خداوند نیز در قرآن می فرماید ما شما را یکنواخت نیافریدیم؛ اما نباید این اختلافات ظاهری موجب تشتت مسلمانان شود و همه باید برای تحقق بعد اجتماعی دین تلاش کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید ضرورت همدلی علما و روحانیت، ابراز داشت:‌ همدلی عالمان دینی در هر عصری بسیار راهگشا و تأثیرگذار است؛ به همین دلیل شاه عباس صفوی برای این که میزان اتحاد شیخ بهایی و میرداماد را بفهمد آنها را امتحان کرد و پس آن که دید این دو عالم بزرگ تا آن اندازه با یکدیگر همدل وهمراه هستند، سجده شکر به جای آورد.

این مرجع تقلید زهد و دل بریدن از دنیا را یکی از شاخصه‌های طلاب موفق دانست و گفت: کسی که به دنبال دنیا باشد از سلک روحانیت خارج شده است؛ طلاب باید بدانند که علم را بدون رنج و زحمت نمی توان بدست آورد؛ به همین دلیل در روایات داریم علم با گرسنگی و غربت حاصل می شود.

حضرت‌ آیت الله علوی گرگانی با بیان این که عالم بی‌عمل سخنانش بر دیگران اثر نمی گذارد، ابراز داشت: کسی که این لباس مقدس را به تن می کند باید شرایط  و ویژگی‌های متناسب با آن را داشته باشد؛ به حرف‌هایی که می زند ایمان داشته باشد و به آنها عمل کند./928/پ202/ج

ارسال نظرات