۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۲۰۶۰۵۶
همزمان با سالروز وفات حضرت زینب؛

پیکرهای مطهر دو شهید گمنام در تهران تشییع شد

خبرگزاری رسا ـ پیکرهای پاک و مطهر دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس از مسجد شهید بهشتی واقع در میدان نبرد تهران به سمت بوستان شهدای گمنام(نارنج) در خیابان پاسدار گمنام تشییع و تدفین شد.
تشييع پيکرهاي مطهر شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پیکرهای پاک و مطهر دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس صبح امروز پنج شنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه بر دستان مردم شریف و ولایتمدار تهران تشییع شد.

بنا بر این گزارش مراسم تشییع پیکرهای مطهر این دو شهید پس از اقامه نماز از مسجد شهید بهشتی واقع در میدان نبرد تهران آغاز شد و با گذشتن از خیابان پاسدار گمنام و میدان امام حسن مجتبی(ع) به بوستان شهید گمنام(نارنج) رسید و در آن‌جا پیکرهای مطهر این دو شهید طی مراسمی تدفین شد.

بر اساس این گزارش مردم شریف و ولایتمدار تهران با حضور گسترده و پرشور خود در این مراسم مانند پروانه به دور شهیدان چرخیدند و آنان را همراهی کرده و ثابت کردند این شهیدان گمنام نیستند بلکه آشناترین مهمان شهر هستند.

این گزارش حاکی است درحالی‌که ماشین‌های حمل تابوت‌های این دو شهید با "نخل" تزیین شده بود، نورانیت این شهیدان و روضه خوانی و مرثیه سرایی مداحان اهل ببیت عصمت و طهارت(ع) در سالروز وفات بزرگ بانوی صبر، حضرت زینب کبری(س) در طول مسیر، فضای زیبا و روحانی را بر کاروان تشییع شهدا حاکم کرده بود.

شرکت کنندگان در این مراسم با تأثی به بیان پرمعنای رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که «زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، با حضور گسترده خود در این مراسم برای ادامه دادن راه این شهیدان، با آرمان‌های والای آنان تجدید میثاق و عهد خود با اندیشه‌های ناب امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب را تجدید کردند.

تصاویر شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) و تصاویر شهیدان هشت سال دفاع مقدس و جملات رسای آنان در طول مسیر نصب شده و زینت بخش مسیر کاروان تشییع شهدای گمنام شده بود.

از بین این دو شهید جلیل‌القدر، یکی  در منطقه عملیاتی بستان، در عملیات فتح المبین سال 1361 در سن بیست و پنج سالگی و دیگری در منطقه عملیاتی شرهانی بر اثر تک عملیاتی دشمن در سال 1367 در بیست سالگی به شهادت رسیده‌اند.

پس از رسیدن کاروان تشییع شهدا به بوستان شهدای گمنام(نارنج) مراسم سخنرانی، روضه‌خوانی و عزاداری برگزار شد که طی آن محمد اسماعیل کوثری، نماینده مجلس شورای اسلامی به حضور بسیار فعال مردم و جوانان این منطقه در صحنه هشت سال د فاع مقدس اشاره و گفت: اگر هشت سال دفاع مقدس این‌چنین تمام شد، حاصل تحمل شما خانواده‌ها بود.

وی افزود: شهید جواد افراسیابی( برادر چهار شهید دیگر افراسیابی و از شهدای منطقه 14 تهران) در عملیات والفجر4 با این‌که یکی از پاهایش قطع شده بود، اما در ارتفاعات مقابل دشمن ایستاد.

نائب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ابراز داشت: اگر این راه را ادامه دادیم، دقیقا راه امام حسین(ع) و یاران با وفایش و ائمه معصومین(ع) است.

با اشاره به این‌که امروز ناامنی در کشورهای همسایه بیداد می‌کند، بر ضرورت قدرشناسی از شهیدان تأکید کرد و اظهار داشت: اگر شهیدان جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند، ما هم باید مصمم‌تر و با صلابت‌تر راه آنان را ادامه دهیم.

این گزارش می‌افزاید: بوستان نارنج واقع در خیابان پاسدار گمنام تهران طی مراسم تدفین این شهدا در آن، به "شهدای گمنام" تغییر نام داد.

مراسم پرفیض دعای کمیل امشب بر سر مزار این شهیدان واقع در خیابان پیروزی، خیابان پاسدار گمنام، بوستان شهدای گمنام برگزار می‌شود.

این گزارش حاکی است مراسم وداع با این شهیدان شب گذشته در مسجد شهید بهشتی برگزار شده بود./956/202/ع

ارسال نظرات