۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۲۰۶۰۸۸
با حضور مراجع تقلید؛

مراسم پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌الله بهجت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم پنجمین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله بهجت با حضور مراجع تقلید، علما، طلاب و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
سالگرد ارتحال آيت‌الله بهجت در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم پنجمین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله بهجت پنج‌شنبه شب با حضور مراجع تقلید، علما، طلاب و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم که با حضور پر شور علاقه‌مندان و ارادتمندان مرحوم آیت‌الله بهجت برگزار شد، حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی و علوی گرگانی حضور داشتند.

آیات محفوظی، گرامی، مصباح یزدی، خاتمی، حجج اسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، سعیدی امام جمعه قم، حجت‌الاسلام صالحی منش استاندار قم، حجت‌الاسلام بنایی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم و جمعی از مسؤولان استانی نیز در این مراسم حضور داشتند.

در این مراسم حاج حسین گروسی مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مدیحه سرایی و ذکر مصیبت ام المصائب حضرت زینب(س) پرداخت.

آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سخنران این مراسم بود و در سخنانی با اشاره به اهمیت جایگاه عالم در اسلام،‌حضرت آیت‌الله بهجت را چراغی پر نور برای هدایت مردم دانست.

وی بعد اخلاقی حضرت آیت‌الله بهجت را مورد توجه قرار داد و گفت: حضرت آیت‌الله بهجت قبل از این‌که به سن بلوغ برسد از معصیت الهی اجتناب می‌کرد و همین مسأله عامل موفقیت وی بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری بعد علمی حضرت آیت‌الله بهجت را مورد اشاره قرار داد و افزود: حضرت آیت‌الله بهجت شخصیتی ذو ابعاد بود و به خاطر شخصیت عرفانی و اخلاقی، بعد علمی ایشان مغفول مانده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که حضرت آیت‌الله بهجت نسبت به انقلاب اسلامی دغدغه داشت و یار و یاور لانقلاب و رهبری بود، ابراز کرد:‌ حضرت آیت‌الله بهجت همواره در بحران‌ها توصیه‌هایی را به امام و رهبری انجام می‌داد.

آیت‌الله محمدتقى بهجت در اواخر سال 1334 هـ ق، در شهر مذهبی فومن واقع در استان گیلان، چشم به جهان گشود و پس از عمری مجاهدت در مسیر دین در 27 اردیبهشت 1388 به علت ایست قلبی درگذشت و پیکر ایشان طی تشییع بسیار باشکوهی در جوار بارگاه کریمه اهل بیت به خاک سپرده شد./927/پ202/ج

ارسال نظرات