۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۰۶۱۰۲
امام جمعه موقت ساری:

الگوی صحیح مصرف اصلی مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با بیان این که مصرف بهینه انرژی کشور از اصول اقتصاد مقاومتی، گفت: رعایت الگو مصرف باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان به مذاکرات ژنو اشاره کرد و با بیان این که تیم مذاکره کننده کشورمان افرادی متعهد هستند و در مذاکرات باید نظرات رهبر انقلاب اسلامی را مد نظر قرار دهند، گفت: هیچ فردی نمی‌تواند در مذاکرات خلاف نظر رهبر انقلاب اسلامی عمل کند.

 

به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره کرد و گفت: باید از همه ظرفیت های جامعه در جهت تحقق مطالبات رهبری در سال جدید بهره گرفت.

 

وی با بیان این که تحقق عملی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جدیدی بالندگی و پویایی کشور در عرصه اقتصاد و فرهنگ به همراه خواهد داشت، افزود: اقتصاد و فرهنگ در مدیریت بخش های مخلتف کشور بسیار حائز اهمیت و دارای ارزش است.

 

حجت الاسلام یوسف پور با اشاره به این که اقتصاد جایگاه بسیار اثرگذاری در پیشرفت و تعالی کشور در بخش های مختلف دارد، خاطرنشان کرد: اقتصاد بیمار نمی تواند زمینه پیشرفت و توسعه کشور را فراهم کند.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که اقتصاد سالم بستری برای تحقق رفاه اجتماعی است، تصریح کرد: یکی از مهم ترین نیازهای هر فرد و خانواده در کشور فراهم بودن رفاه اقتصادی است.

 

وی با بیان این که اقتصاد سالم از بسیاری از بداخلاقی های اجتماعی می کاهد، ادامه داد: ریشه بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی به شرایط بد اقتصادی و رفاهی باز می گردد که رفع آن در گرو رونق اقتصادی خانواده ها است.

 

امام جمعه موقت ساری با تأکید براین که اقتصاد و پویا نیازمند گسترش تولید در داخل کشور است، گفت: اگر می خواهیم بالندگی و پویایی اقتصادی را در کشور شاهد باشیم باید تولید داخل را جدی گرفته در جهت رونق آن تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام یوسف پور حمایت از تولید داخل را زمینه ساز قطع وابستگی به خارج دانست و گفت: اگر دولت به خوبی از تولید کننده های داخلی حمایت کند به حتم شاهد کاهش واردات در بخش های مختلف از دیگر کشورها خواهیم بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با بیان این که مصرف بهینه انرژی کشور از اصول اقتصاد مقاومتی، گفت: رعایت الگو مصرف باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

 

امام جمعه موقت ساری در ادامه سخنان خود به موضوع فرهنگ اشاره کرد و با بیان این که توجه به این مسأله در شعار سال نشان دهنده دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی به مقوله فرهنگ است، افزود: رشد همسوی فرهنگ و اقتصاد در کشور اثرگذاری های قابل توجهی خواهد داشت.

 

حجت الاسلان یوسف پور با بیان این که اقتصاد بدون فرهنگ ناکارآمد است، گفت: باید در کنار مسائل اقتصادی رشد فرهنگی را نیز مورد توجه جدی قرار دهیم.

 

وی با بیان این که متأسفانه مسؤولان کشورمان با موضوع فرهنگ برخورد شعاری می کنند، گفت: رفع دغدغه های فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی و بزرگان نظام از مهم ترین وظایف مسؤولان کشور است.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که موضوع تحریم ها نباید با مسأله مذاکرات هسته ای ربط پیدا کند، گفت: رفع مشکلات کشور نیازمند وحدت نظر و وحدت رویه  است./950/پ201/ب

ارسال نظرات