۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۰۶۱۱۹
آیت الله علم الهدی:

برخی مسؤولان درک درستی از اقتصاد مقاومتی ندارند/ دولت نیازهای کشور را به مذاکره منوط نکند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی با طرفداری از ابتکار در سیاست خارجی گفت: بحث حسن همجواری با کشور های منطقه باید با حفظ اصول و ارزش های انقلاب اسلامی مطابقت داشته باشد.
آيت الله علم الهدي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های این هفته در جمع نمازگزاران اظهار داشت: اعتکاف ایام البیض ماه رجب امسال با 700 هزار نفر در چهار هزار مسجد در سراسر کشور برگزار شد که حدود  80درصد آنها جوان بودند و این نمایش گر جوهره عظیم اجتماعی در ملت ماست  ومسؤولین باید به این جوهره عظیم اجتماعی تکیه و با آن مشکلات کشور را حل کنند.

 

وی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب در جمع مردم ایلام که قدرت ها بدانند ملت ایران به زانو در نخواهد آمد زیرا ملت زنده ای است و جوانان آن در مسیر صحیح هستند، بیان کرد: هر حرکتی را با این جوهره عظیم اجتماعی می توان انجام داد و فرمایشات رهبر معظم انقلاب شعار نیست بلکه بیان یک واقعیت و راهبرد است و تمام مشکلات را با همین راهبرد می توان حل کرد.

طرفدار ابتکار در سیاست خارجی و مذاکره هستیم

وی همچنین با اشاره به گفته رهبر معظم انقلاب درباره ابتکار در سیاست خارجی و عدم وابستگی تحریم ها با مذاکرات ادامه داد: ما طرفدار ابتکار در سیاست خارجی و مذاکره هستیم ولی نباید نیازهای کشور و تحریم ها را با مذاکره گره زد و نباید اصول را زیرپا نهاد و حسن همجواری با کشورهای منطقه  باید با رعایت حفظ اصول انقلاب اسلامی صورت گیرد.

وی با بیان این که برخی مسؤولین کشور به درستی معنای اقتصاد مقاومتی را درک نکرده‌اند و در حال حاضر ایران در بستر سرمایه و قدرت قرار دارد و هیچ کشوری مانند ایران دارای این همه سرمایه نیست، تصریح کرد: تعامل با عربستان صعودی  نباید به قیمت به خاک و خون کشیدن مردم بحرین باشد.

امام جمعه مشهد در خطبه اول نماز جمعه به ادامه بحث سبک زندگی اسلامی پرداخت و گفت: مشکلات درون خانواده نباید به بیرون انتقال یابد زیرا والدین این زوج جوان با احساس عاطفه و علاقه ای که نسبت به فرزند خود دارند نه تنها مشکل را برطرف نمی کنند بلکه بر آن می افزایند.

عدم اخلاص در محبت از مشکلات دیگر پیش روی همسران

 نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از دیدگاه قرآن، زن و شوهر لباس یکدیگر هستند و لباس دو خصوصیت اصلی دارد یکی پوشاندن عیب ها و نقاط ضعف بدن و دیگری مایه زینت و آراستگی انسان است و زن و شوهر باید این ویژگی ها را دارا باشند و نباید خاصیت لباس بودن برای هم را از دست بدهند.

امام جمعه مشهد با اشاره به این که هر انسانی عیوب و نواقصی دارد و این نواقص در مقابل همسر و محرم هر فرد بیشتر دیده می شود، گفت: نباید ناهنجاری‌ها، عیوب و نواقص که در برابر محرم مشخص شده، از طریق زوجین به دیگران سرایت کند.

وی درادامه به بیان وظایف متقابل زن و مرد در زندگی مشترک از دیدگاه اسلام پرداخت و اظهار داشت: باید در اسرار زندگی، زن پوششی برای مرد و مرد پوششی برای زن باشد و انتقال مشکلات زندگی به خانواده‌ها و والدین، درست مانند کنار زدن لباس و عریان شدن است.

علم‌الهدی در ادامه تبیین خصوصیات دوم لباس نیز گفت: لباس به اندام، زیبایی و شخصیت داده و زینت هر انسانی است و در زندگی این خاصیت را نیز زن و شوهر نسبت به یکدیگر دارند چرا که وقتی زن و مردی با هم ازدواج می‌کنند و مرد به مقام و عظمتی می‌رسد، در تمام این مقام و عظمت، همسر وی با او شریک است.

 وی افزود: عدم اخلاص در محبت از مشکلات دیگر پیش روی همسران است و همان طور که مرد نمی پسندد همسرش محبت غیر او را داشته باشد خودش هم باید این نکته را رعایت کند زیرا مردی که محبت غیر از همسر و فرزندانش را داشته باشد دیگر برای خانواده اش بیگانه است./934/پ202/ج

 

ارسال نظرات