۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۰۶۱۲۵
توصیه حدادعادل به دولت:

فعالان فتنه و بد سابقه‏ها در مناصب دولتی بکار گرفته نشوند/ پایداری بر فرهنگ دینی راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ حدادعادل با بیان این‌که محقق شدن اقتصاد مقاومتی در گرو پایداری بر فرهنگ ‌دینی است، گفت: رهبر معظم انقلاب فرهنگ را در کنار اقتصاد قرار داده‌اند تا بگویند راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی، تمسک و پایداری بر فرهنگ اسلامی و ارزش‌های دینی است.
غلامعلي حداد عادل حداد عادل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامعلی حدادعادل، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب، چهار خصوصیت مهم را برای اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار داده‌اند.
وی با بیان این‌که یکی از موارد مورد توجه در سخنان رهبری درون‌زا بودن اقتصاد مقاومتی است، افزود: این یعنی نیاز است برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی بر استعدادهای داخلی خود تکیه کنیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی دیگر از مسائلی که باید به آن توجه شود، مردم‌گرابودن اقتصاد مقاومتی است که در همین راستا رهبر معظم انقلاب سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی را چند سال ابلاغ کردند.
یکی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی، دانش‌بنیان‌بودن آن است
حدادعادل یکی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی را دانش‌بنیان‌بودن آن دانست و خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که رهبر معظم انقلاب همواره توصیه بر آن دارند، توسعه علم و دانش است، چون اگرما در مسأله علم و دانش عقب بمانیم، در اقتصاد دچار ایستایی می‌شویم و باید دستمان به سوی بیگانگان دراز باشد.
وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همواره مردم را به خرید کالای داخلی و تولیدکنندگان را نیز به تولید کالای با کیفیت توصیه می‌کنند چون این مسأله سبب افزایش کار، تولید و شغل شده و رفته رفته کنترل نقدینگی و تورم را در پی خواهد داشت.
از سبک زندگی اسلامی دور مانده‌ایم
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید باور به این مسأله داشته باشیم که بر اثر تبلیغات بیگانگان و نفوذ فکری و فرهنگی آنها در همه جوامع اسلامی و از جمله ایران اسلامی، از سبک زندگی اسلامی دور مانده‌ایم، افزود: بسیاری از رفتارهای ما در زندگی اسلامی نیست.
زندگی براساس تبلیغات غربی روز به روز ما را محتاج‌تر می‌کند
وی ادامه داد: اگر بخواهیم زندگانی خودمان را بر اساس تبلیغاتی که دشمنانمان از ماهواره‌ها و شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌کنند بنا نهیم، تبلیغاتی که همواره ما را به مصرف‌گرایی بسیاری از چیزهایی زائد تشویق می‌کند، باید بدانیم که زندگی خود را با الگوی غربی ساخته‌ایم و با این رویکرد هیچ وقت به اقتصاد مقاومتی نمی‌رسیم و روز به روز محتاج‌تر از قبل خواهیم شد.
حدادعادل با تأکید بر این مطلب که باید برای خارج شدن از این دایره باطل، به سبک زندگی اسلامی برگردیم، گفت: این مسأله از لحاظ اهمیت دارای درجه بسیار بالایی است و اگر سال‌ها خطبای نماز جمعه در سراسر کشور سخنان خود را به توضیح و تبیین ابعاد سبک اسلامی زندگی اختصاص دهند، جا دارد و مبالغه نیست.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به ارتباط شعار سال 93 با اقتصاد مقاومتی، بیان داشت: آمدن عنوان اقتصاد در شعار امسال امری غیرمنتظره نیست ولی ذکر نام فرهنگ در کنار اقتصاد از سوی رهبر معظم انقلاب آن هم با دو قید عزم ملی و مدیریت جهادی نیازمند بررسی و تحقیق بیشتر است و باید بیشتر به این مسأله پرداخته شود.
فرهنگ اساس جامعه اسلامی و مایه حیات آن محسوب می‌شود
وی با تأکید بر مسأله فرهنگ، خاطرنشان کرد: فرهنگ اساس جامعه اسلامی و مایه حیات آن محسوب می‌شود و باور جمعی است که اعتقاد دارند فرهنگ اسلامی در این کشور منشأ انقلاب شد.
حدادعادل با بیان این‌که فرهنگ برای جامعه به فرموده رهبر معظم انقلاب در حکم هوا برای زندگی است، یادآور شد: ایشان بحث فرهنگ را در کنار اقتصاد مطرح کرده‌اند تا ما تصور کنیم که توجه به مسأله اقتصاد نباید ما را از توجه به فرهنگ غافل کند.
وی ادامه داد:  شاید علت دیگر این‌که رهبر معظم انقلاب فرهنگ را کنار اقتصاد گذاشتند این باشد که به برخی که فکر کرده‌اند حالا که ما با آمریکایی‌ها و غربی‌ها یا همان 1+5 وارد مذاکره شده‌ایم پس خوب است از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی خودمان دست برداریم، بفهمانند فکرشان اشتباه است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این سخن رهبری که فرمودند «برخی به دنبال این هستند که وابستگی اقتصادی به بیگانگان را موجه جلوه داده و تئوریزه کنند و استقلال را کمرنگ کنند»، ابراز داشت: ایشان نگران این هستند که مبادا عده‌ای فکر کنند راه حل مشکلات اقتصادی ما کوتاه آمدن در عرصه ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی است.
وی با اشاره به عقیده برخی مبنی بر دست برداشتن از آرمان‌های اسلامی برای حل مشکلات اقتصادی افزود: برخی فکر می‌کنند باید نسبت به جنایات آمریکا در منطقه و در جهان اسلام حساسیت کنونی را نداشته و آنچه در عراق، افغانستان، لبنان و سوریه اتفاق می افتد نباید مورد پافشاری ما قرار گیرد یا اینکه از نظر ارزش‌های اخلاقی نباید حساسیت روی این مطالب داشته باشیم.
راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی، تمسک و پایداری بر فرهنگ اسلامی و ارزش‌های دینی است
حدادعادل ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرهنگ را در کنار اقتصاد قرار داده‌اند تا برعکس آنچه دیگران تبلیغ می‌کنند، بگویند راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی، تمسک و پایداری بر فرهنگ اسلامی و ارزش‌های دینی است.
وی همچنین دو قید عزم ملی و مدیریت جهادی در شعار سال را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد:  مقام معظم رهبری با این قیود همه ملت ایران را مخاطب قرار داده‌اند و این بدان معناست که برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و فرهنگ دینی همه مردم باید احساس وظیفه کنند و در عرصه فرهنگ و اقتصاد خود را مخاطب و مسؤول بدانند.
رسیدن به اقتصاد مقاومتی در گرو امنیت و آرامش کشور است
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که رسیدن به اقتصاد مقاومتی در گرو امنیت و آرامش کشور است، افزود: این دو مهم لازمه رسیدن به اقتصاد مقاومتی هستند و رهبری نیز از روز نخستی که دولت جدید بر سر کار آمده مرتب این معنا را تذکر داده‌اند.
وی اظهار داشت: مخاطبان اصلی منویات رهبری، مسؤولان آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها هستند و رهبری به آنها تذکر داده‌اند که فضای دانشگاه‌ها را به دور از اضطراب‌های سیاسی و آرام نگاه دارند تا علم و دانش کشور رونق بگیرد.
از کسانی که سابقه بد دارند و در فتنه 88 فعال بوده‌اند در مدیریت‌های حساس کشور استفاده نشود
حدادعادل در پایان با اشاره به این‌که توصیه ما به رییس جمهور و وزرا این است که سعی کنند از کسانی که سابقه بد دارند و در فتنه 88 فعال بوده‌اند در مدیریت‌های حساس کشور استفاده نکنند، گفت: این امر در دانشگاه‌ها باید مورد مراقب بیشتری قرار گیرد و مسؤولان باید دقت کنند کاری انجام ندهند که مراکز آموزش عالی به وضعی برگردند که دشمنان انقلاب را خوشحال می‌کند./907/پ202/ج
ارسال نظرات