۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۰۶۱۳۱
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده:

پیروزی در مذاکرات نهایی در گرو ایستادگی بر آرمان ها است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان این که هرگز در مذاکرات نباید آنچه را که خود به دست آورده ایم از دست دهیم، گفت: پیروزی در مذاکرات نهایی در گرو ایستادگی بر آرمان ها است
حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه اهواز، در خطبه های آیین عبادی، سیاسی این هفته نماز جمعه به مذاکرات نهایی 1+5 اشاره کرد و گفت:  مذاکرات زمانی به نتیجه نمی رسد که ما از موضع ضعف وارد شویم، اما اگر قاطعانه بر آرمان ها ایستادگی کنیم پیروز خواهیم بود.

امام جمعه موقت اهواز مذاکرات نهایی را بسیار دشوار خواند و افزود: زیاده خواهی های دشمنان و ایستادگی ما بر مواضع اصولی و بحق سبب دشواری در مذاکرات نهایی شده است اما این سختی نباید منجر به کوچکترین عقب نشینی از سوی مقامات ایرانی شود.

وی با تأکید بر این که هرگز در مذاکرات نباید آنچه را که خود به دست آورده ایم از دست دهیم، تصریح کرد: از هر آنچه که سبب ایستادگی بر روی پای خود شده است نباید کوچکترین عقب نشینی کنیم؛ چرا که دستاوردهای هسته ای به آسانی حاصل نشده است و شهدای ارزشمند زیادی را برای آنان داده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده از رییس جمهور به سبب بیان این که «از فناوری هسته ای عقب نشینی نخواهیم کرد و آپارتاید هسته ای را نخواهیم پذیرفت» قدردانی کرد.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: از رییس جمهور می خواهیم که همواره این شجاعت، صلابت و صراحت در بیان را داشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه به دیدار رهبر معظم انقلاب با مردم ایلام اشاره کرد و اظهارداشت: رهبری در این دیدار تذکراتی درباره افراط  تفریط دادند و بیان داشتند که برخی فکر می کردند جمهوری اسلامی آمده تا مردم را به زور به بهشت بکشاند و نقطه مقابل آن اعتقاد به ول انگاری که اکنون شاهد آن در دیگر کشورها هستیم.

وی وظیفه حکومت جمهوری اسلامی را زمینه سازی برای ورود به بهشت دانست و خاطرنشان کرد: نباید وسایل گناه را فراهم کنیم و سپس بگوییم هرکس در انتخاب مختار است و می تواند بهشتی یا جهنمی شود.

حل مشکل بیکاری مهم تر از تورم است

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده ادامه داد: از نظر رهبر معظم انقلاب مسائل اقتصادی زمینه ساز ورود مردم به بهشت است که در این راستا مشکل بیکاری مهم تر از تورم است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که وظیفه مهم مسؤولان فراهم کردن اشتغال است، ابرازداشت: اکنون بیکاری از عوامل مهم تأخیر ازدواج جوانان است که در صورت حل این معضل خود جوانان می توانند مشکل تشکیل زندگی را نیز حل می کنند.

مسؤولان خودباوری را از جوانان بیاموزند

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره سخن رهبر معظم انقلاب در بازدید از نمایشگاه هوا فضای سپاه پاسداران مبنی بر «مهم ترین دستاورد این نمایشگاه ایستادگی روی پای خود است و ورودجوانان به عرصه هایی است که دشمن نمی خواهد» تصریح کرد: اگر مسؤولان این خودباوری را از جوانان یاد نگیرند نگاهشان به سوی دشمن جلب می شود و در برابر آنان کوتاه می آیند.

وی افزود: علت دشمنی و نارضایتی دشمنان با نظام جمهوری اسلامی ایران، دین و استقلال است و این نارضایتی استکبار سبب افتخار ما است.

رژیم غاصب صهیونیستی لکه ننگی برای غرب است

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در بخش دیگری از سخنان خود به 26 اردیبهشت ماه مشهور به روز نکبت اشاره و خاطرنشان کرد: این روز مصادف با سالروز اشغال سرزمین فلسطین از سوی صهیونیست های غاصب است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که موجودیت رژیم صهیونیستی بر اساس عصب و اشغال است، گفت: رژیم صهیونیستی با زور وارد خاک فلسطین شد و موجودیت مردم این سرزمین را از بین برد؛ گرچه با گذشت بیش از 60 سال از این تجاوز اما متأسفانه هرگز جامعه جهانی موضع مناسبی اتخاذ نکردند و این رژیم لکه ننگی برای اروپایی ها و غرب است.

این استاد حوزه و دانشگاه 27 اردیبهشت، روز روابط عمومی ها و ارتباطات را یادآور شد و با بیان این که روابط عمومی ها در سازمان ها پل ارتباطی میان مردم و مسؤولان هستند، آنان را از ارائه آمارهای غیر واقعی برحذر داشت و اظهارداشت: روابط عمومی ها در این راستا مسؤولیت سنگینی بر عهده دارند.

حفظ میراث فرهنگی نباید مانع آبادانی شهرها شود

وی با بیان این که 28 اردیبهشت ماه روز جهانی میراث فرهنگی است، گفت: خوزستان از نظر میراث فرهنگی غنای بسیاری دارد و حفظ و نگهداری از این میراث به گونه ای صحیح است که مانع آبادانی شهرها نشود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده بیان داشت: اداره کل مراث فرهنگی خوزستان باید از ظرفیت های این استان در راستای جذب گردشگران استفاده کند.

پایداری و وفاداری مردم به نظام جمهوری اسلامی؛ دستاورد آمریکا از محاصره اقتصادی ایران

امام جمعه موقت اهواز همچنین به یکم خردادماه سالروز آغاز محاصره اقتصادی ایران از سوی آمریکا اشاره کرد و ابرازداشت: هدف آمریکا از این محاصره از پای درآوردن نظام جمهوری اسلامی ایران و قراردادن مردم روبروی نظام بود، اما به لطف خداوند متعال نه تنها به اهدافش نرسید بلکه در کنار این محاصره ها شاهد پایداری و وفاداری مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودیم.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان اعتکاف را نعمت بزرگی خواند و بیان داشت: یکی از ملاک ها و شاخص های دینی بودن جامعه همین استقبال گسترده مردم از اعتکاف است./9454/پ201/غ

ارسال نظرات