۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۲۰۶۱۷۴
امام جمعه کهنوج:

ترویج فرهنگ عفاف و حجاب سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

خبر گزاری رسا ـ حجت الا سلام افشارمنش گفت: حجاب برتر حجابی است که مانند حجاب حضرت زهرا (س) تمامی اصول فقهی اسلام در آن نمود پیدا کرده باشد.
حجت الاسلام اکبر افشارمنش امام جمعه کهنوج

حجت الاسلام اکبر افشار منش، امام جمعه کهنوج در گفت و گو با خبرنگار خبر گزاری رسا در کرمان، اظهار داشت: حجاب اسلامی در جامعه مانند دژی است در مقابل بی بند و باری و گسترش فرهنگ غلط نگاه جنسی و کالا پنداشتن زنان که باعث می شود زن و مرد از مسیر صحیح انسانیت دور گردند وب ه سوی حیات حیوانی روی آورند.

 

وی ادامه داد: افراد بدحجاب باعث جلب نامحرم می گردند و علاوه بر اینکه خود را ازمسیر کمال الهی دور می کنند باعث می شوند که جمع کثیری ازافراد سست عنصر نیز در این مسیر غلط قرار گیرند و به سوی انحطاط دینی و اخلاقی بروند.

 

وی خاطرنشان کرد: ریشه بدحجابی در جامعه به درون خانواده بر می گردد زیرا اگر درخانواده ای شئون اسلامی و تربیت صحیح دینی نمود نداشته باشد به محض ورود فرد به یک اجتماع این عدم تربیت صحیح اثر خود را نمایان می کند و باعث ناهنجاری های اجتماعی می گردد. 

 

وی بیان داشت: اگر حجاب وعفاف درجامعه رعایت شود باعث می گردد بسیاری از اتفاقاتی که سر منشأ آنها عدم رعایت حجاب است کاهش یابد و جو روانی جامعه از بسیاری از مشکلات و معضلات در این زمینه رهایی یابد.

 

وی درخصوص انجام فعالیت های اجتماعی از سوی بانوان گفت:حجاب هیچ منافاتی با این قضیه ندار بلکه باعث می شود زن باامنیت روحی و روانی بیشتری در این مسائل ورود پیدا کرده و به انجام وظیفه بپردازد و به یاوه گویی دشمنان دراین خصوص جواب دندان شکنی داده باشد.

 

وی درپایان گفت: باید زنان و مردان جامعه را به سمت و سوی حجاب برتر که در قرآن و احادیث به آن اشاره شده است سوق دهیم و شخصیت الگویی عظیم الشان مانند حضرت زهرا(س) را به همگان معرفی کنیم.970/ت302/ب

ارسال نظرات