۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۲۰۶۱۸۱
مدیرحوزه های علمیه لرستان:

گسترش حوزه های علمیه نقش مهمی در تبیین ارزش های اسلامی دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که گسترش حوزه های علمیه نقش مهمی در تبیین ارزش های اسلامی دارد، از ساخت مدرسه علمیه در شهرستان الشتر خبر داد.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به نقش حوزه های علمیه در نشر ارزش ها و اصول دین اسلام، بیان داشت: مدرسه علمیه در شهرستان الشتر در حال ساخت است.

وی با بیان این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد حوزه های علمیه چشم گیر است، افزود:  با توجه به این که در سال جاری شاهد حضور یک هزار نفر داوطلب برای شرکت در آزمون ورودی حوزههای علمیه بودیم، استقبال جوانان از حوزه های علمیه لرستان خوب است.

حجت الاسلام مبلغی با تأکید بر ضرورت توسعه حوزه‌های علمیه در جامعه امروز، گفت: در جامعه با توجه به این که تکفیری ها اسلام را تهدید می کنند و به دنبال انحراف دین اسلام هستند،  گسترش حوزه های علمیه و تربیت مبلغان و طلاب نقش مهمی در تبیین ارزش های اسلام دارد.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به جایگاه روحانیان بین مردم، بیان داشت: علما و روحانیان سرمایه های گرانقدری هستند که درس های بسیاری به مردم می آموزند.

حجت الاسلام مبلغی با بیان جایگاه روحانیان بین مردم، افزود: در این راستا مسؤولیت روحانیان و علما برای اعتلای اسلام سنگین تر از دیگران است.

وی با اشاره به این که حوزه علمیه نقش تأثیرگذاری در حرکت اسلامی داشته و دارد، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در ساخت جامعه اسلامی بسیار مؤثر هستند.

حجت الاسلام مبلغی افزود: با همکاری نماینده ولی فقیه و استاندار لرستان، بستر ساخت و توسعه حوزه علمیه  شهرستان الشتر فراهم شده است.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به این که از بخش اعتبارات فرهنگی برای این پروژه مبلغ 200 میلیون تومان لحاظ شده است، خاطرنشان کرد: امید است با ساخت حوزه علمیه زمینه تحصیل برای مشتاقان علوم دینی به ویژه نسل جوان فراهم شود./9451/ت303/ب

ارسال نظرات