۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۲۰۶۲۹۵

چند خبر کوتاه از زنجان

خبرگزاری رسا ـ سومین جشنواره فرهنگی حضرت علی اکبر(ع) با محوریت تجلیل از جوانان برتر استان برگزار می شو.
چند خبر کوتاه از زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حمید حسنی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره ورزش و جوانان استان زنجان، در جلسه کمیته برگزاری جشنواره فرهنگی حضرت علی اکبر (ع) که صبح امروز در محل اداره کل ورزش و جوانان زنجان برگزار شد، با اشاره به برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره فرهنگی حضرت علی اکبر (ع) با محوریت تجلیل از جوانان برتر استان زنجان برگزار می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته جوان تصریح کرد: یکی از مهم ترین برنامه های هفته جوان که به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر (ع) از 17 تا 23 خرداد در زنجان برگزار می شود، جشنواره حضرت علی اکبر (ع) است.

 

حسنی در ادامه با اشاره به شعارهای هفته جوان خاطر نشان کرد: برای هفته جوان و گرامی داشت آن ایام برای هر روز شعاری انتخاب شده که جوان و آینده نگری، جوان و سرمایه اجتماعی، جوان خانواده و سبک زندگی، جوان فرهنگ و هویت ملی و جوان ولایت و انتظار از جمله شعارهای هفته جوان به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر (ع) است.

 

وی در ادامه یاد آور شد: در تلاش هستیم با همکاری نهادهای دیگر برای روز جوان یک دیدار با مقام معظم رهبری را هماهنگ کنیم که البته یک دیدار ملی خواهد بود که در صورت قبول معظم له سهمیه ای نیز به زنجان برای حضور جوانان در این دیدار و بعد از ظهر آن روز دیدار با رئیس جمهور محترم که یک جشن ملی است، اختصاص داده خواهد شد.

 

معاونت فرهنگی اجتماعی اداره ورزش و جوانان زنجان در ادامه با بیان این که زنجان جزو معدود استان هایی است که این جشنواره را برگزار می کند، گفت: زنجان بین استان های کشور جزو معدود شهرهایی است که این جشنواره را برگزار می کند که امسال یک تفاوت اساسی با سال گذشته خواهد داشت که آن هم ابتدا تجلیل از جوانان برتر در هشت شهرستان و سپس در مرحله بعد برگزیده برگزیدگان در سطح استانی تجلیل شده و جوایز نفیسی در این مراسم اهدا خواهد شد.

 

حسنی در ادامه با اشاره به محورهای طراحی شده برای شناسایی و بررسی جوانان برتر استان افزود: محورهای مختلفی برای شناسایی و بررسی جوانان برتر استان در سال 92 طراحی شده است که هر کدام در سازمان تخصصی خود بررسی خواهد شد که از جمله این محورها می توان به جوان ایثارگر، جوان و قرآن، طلبه جوان، جوان برتر امدادگر، جوان با توانایی های خاص، جوان و ادبیات، مخترع جوان و سرباز جوان اشاره کرد.

اجرای برنامه های قرآنی یکی از مهم ترین وظایف اوقاف است

حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو، معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان با بیان این که قرآن راهنمای همه انسان ها است، اظهار داشت: طرح تربیت حافظان قرآنی در زنجان همزمان با سراسر کشور آغاز خواهد شد.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر هر فرد مسلمان حداقل روزی 50 آیه از این کتاب آسمانی را قرائت کند، هرگز گمراه نشده و از پاداش خداوند در بهشت بهره‌مند خواهد شد و به همین دلیل قرآن که راهنمای مسلمانان و راهی برای رسیدن به سعادت است، باید قدر دانسته شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه با اشاره به لزوم نهادینه کردن حفظ و قرائت قرآن بین خانواده ها تصریح کرد: باید فرهنگ‌سازی و تدبر در قرآن در دستور کار همه نهادها قرار گیرد که در این صورت قرائت قرآن و حفظ آن در بین خانواده‌ها و همچنین در جامعه نیز نهادینه خواهد شد و البته به نظر من برگزاری مسابقات قرآنی کمک بسیاری به تحقق این هدف می‌کند.

 

حجت الاسلام خدابنده‌لو در ادامه اجرای برنامه های قرآنی را یکی از مهم ترین وظایف سازمان اوقاف برشمرد و تأکید کرد: طرح‌های مختلفی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه ترویج فرهنگ قرائت قرآن و لزوم توجه بیشتر به این کتاب مقدس برگزار می شود که یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان اوقاف در این راستا اجرای همین برنامه‌های قرآنی است.

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه های اجرایی از سوی اداره اوقاف در سال گفت: جلسات تفسیر، محافل انس با قرآن و همچنین برگزاری مسابقات قرآن از جمله برنامه‌های قرآنی اجرایی اداره اوقاف در سال است که خوشبختانه استقبال مردم از برگزاری این همایش‌ها مطلوب است.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان در پایان با اشاره به تلاش اداره اوقاف در راستای تحقق ده میلیون حافظ قرآنی مد نظر رهبر انقلاب افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی اوقاف تربیت حافظان قرآنی است که این اقدام بر اساس عملیاتی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه تربیت ده میلیون حافظ قرآنی در کشور انجام می‌شود که البته استقبال مردم زنجان نیز از اجرای چنین طرح‌هایی خوب بوده است.

دشمنان از دیدن لباس روحانیت عصبانی می شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام محمد رضا ابراهیمی، استاد اخلاق حوزه علمیه قم، صبح امروز در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه سطح عالی سید زنجان امام عصر(عج) را شاهد بر همه اعمال توصیف کرد و گفت: باید طلبه ها توجه داشته باشند که همیشه زیر نظر نگاه های مهربانانه امام عصر (عج) هستند و ایشان بر همه اعمال و رفتار مردم و به ویژه طلاب نظر دارند.

 

وی در ادامه با خطاب به طلاب اظهار داشت: شما طلبه ها باید بدانید که ابتدا برای ورود به حوزه علمیه انتخاب شده اید و خود به خود و بدون توجه اهل بیت(ع) به این سو نیامده اید پس سعی کنید این مدال افتخار طلبگی که از سوی امام زمان(عج) است را از دست ندهید و همیشه ملبس به لباس مقدس روحانیت باشید که این لباس یونیفرم خدمت شما است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه پوشیدن لباس روحانیت را سبب ناراحتی دشمنان اسلام دانست و تصریح کرد: درست است که لباس روحانیت هر از گاهی برخی از آزادی ها را از انسان سلب می کند ولی همین لباس یک نوع تذکر است برای مردم، و به همین دلیل مؤمنین از دیدن آن خوشحال و دشمنان دین از دیدن آن ناراحت و مأیوس می شوند که متأسفانه در این سال های اخیر رغبت برای پوشیدن این لباس بین طلاب کمتر شده است.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه قم در ادامه عقل سالم را سبب داشتن دین سالم عنوان کرد و گفت: برای سلامت در دین که بسیار مورد توجه بزرگان نیز هست باید عقل سالم داشته باشیم و آن را بر همه اعمال و رفتار خود احاطه دهیم و سعی کنیم همیشه بر طبق آن رفتار کنیم که در این صورت انسان قانع خواهد شد و دیگر حرص داشتن اموال دنیوی و افتخار کردن بر دیگران به سبب داشتن این اموال را نخواهد داشت.

 

وی در پایان طلاب را به کسب علم در هر شرایطی توصیه و خاطر نشان کرد: طلاب باید همیشه برای کسب علم در هر شرایطی تلاش کنند و در هیچ حالی خود را بی نیاز از کسب علم ندانند که البته باید در جواب برخی ها که بهانه تراشی می کنند و می گویند به علت مشکلات زیاد انگیزه ای نداریم گفت، این همه احادیث و روایات و آیات در شأن علم آموزان آمده است، آیا انگیزه ای بالاتر از این می خواهید؟. /949/د101/ب

ارسال نظرات