۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۲۰۶۳۲۹
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

اشتغال بانوان باید با حفظ شأن اجتماعی آنها همراه باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که زن و مرد در اعتلای جامعه اسلامی نقش یکسانی دارند، گفت: زن با ترویج سبک زندگی در خانواده های خود و رعایت آن می توانند مؤثرترین نقش را در اصلاح فرهنگی جامعه داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمين علي رضايي بيرجندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، امروز در دیدار دانشجویان دانشکده سپیده کاشانی با بیان این که مقام معظم رهبری دانشجویان را مهم ترین رکن در تولیدعلم، فرهنگ سازی و افزایش تولیدات و کارآفرینی در کشور می دانند، گفت: دانشگاه ها باید ابتدا نیازهای جامعه را سنجیده و بر مبنای نیازهای روز جامعه دانشجو پذیرش کنند تا این دانشجویان علاوه بر ایجاد فرصت شغلی برای دیگران بتوانند در سطح جامعه کار آفرین باشند.

 

وی افزود: دانشگاه ها باید به نحوی برای زنان برنامه ریزی کنند که بتوانند آموزش های مورد نیاز در زمینه تولید و خانه داری را بانوان داده تا بانوان بتوانند در خانه علاوه بر مدیریت امور و انجام وظایف مادری و همسری کمک مالی موثری برای خانواده های خود باشند زیرا با دور کاری و کار در منزل علاوه بر کاهش هزینه های جاری دولت زمینه شکوفایی اقتصاد و سلامت اخلاقی جامعه هم فراهم می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که تحصیل زنان در رشته های مردانه موجب بروز مشکلات جدی برای خودشان و جامعه می شود، گفت: در کشور ما باید نظام آموزشی دانشگاه ها برای تحصیل بانوان دچار تغییرات جدی شود.

 

وی با بیان این که زنان مهم ترین سرمایه های جامعه هستند و نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند، گفت: تحصیل زنان در کنار انجام وظایف همسری و مادری به بهترین شکل می تواند زمینه اعتلای جامعه را فراهم کنند.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: مهم ترین وظیفه زن در جامعه تربیت درست فرزندان و انجام وظایف خانه داری است و بقیه وظایف او در سایه این دو رسالت مهم قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که زن و مرد در اعتلای جامعه اسلامی نقش یکسانی دارند، گفت: زن با ترویج سبک زندگی در خانواده های خود و رعایت آن می توانند مؤثرترین نقش را در اصلاح فرهنگی جامعه داشته باشند و از سوی دیگر قوام خانواده با زن است و اگر زن در انجام امور سبک زندگی دینی پیشگام شود به تبع دیگر اعضای خانواده از او پیروی خواهند کرد.

 

وی با بیان این که از ابتدای ظهور اسلام تاکنون زنان هم پای مردان برای اعتلای نظام اسلامی تلاش می کرده اند، گفت: بهترین کار برای زن کاری است که حیا، عفت و شأن اجتماعی او را حفظ کند و او را تبدیل به بازیچه ای برای سو استفاده افراد ناشایست نکند.

 

امام جمعه بیرجند با بیان این که دانشجویان به خصوص دانشجویان دختر نقطه امیدی برای پیشرفت کشور هستند، گفت: این قشر با موفقیت در تحصیل و حفظ عفت و حجاب خود می توانند ایران اسلامی را به بالاترین قله های پیشرفت برسانند./968/پ202/ب

ارسال نظرات