۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۰۶۳۵۷
آیت الله طبرسی:

نیروهای مذهبی وارد عرصه وکالت شوند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که وکلا علاوه بر قانون‌مداری باید تعهد را نیز در دستور کار خود قرار دهند، گفت: یک وکیل باید علاوه بر داشتن توانمندی های لازم در امر وکالت باید مروج ارزش های دینی باشد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران بعد از ظهر امروز در دیدار اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری استان، ﺑﺎ ﻣهم ارزﯾﺎﺑﯽ ﮐﺮدن نقش و جایگاه دﺳﺘﮕﺎه ﻗﻀﺎ در ﺣﮑﻮﻣﺖ اﺳﻼﻣﯽ، ﺑﺮﻗﺮاری ﻋﺪل را یکی از شاخصه های حکومت اسلامی ﺑﺮﺷﻤﺮد و ﮔﻔﺖ: رﻋﺎﯾﺖ ﻋﺪل و اﻧﺼﺎف ﺑﺎﯾﺪ ھﻤﻮاره روﯾﮑﺮد اﺻﻠﯽ ﻣﺪﯾﺮان در ﻧﻈﺎم اﺳﻼﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.

 

آﯾﺖ ﷲ طﺒﺮﺳﯽ، ﻋﺪاﻟﺖ و اﺣﻘﺎق ﺣﻖ ﺑﺮ اﺳﺎس اﺣﮑﺎم ﻣﺘﻌﺎﻟﯽ اﺳﻼم را ﺷﺎﺧﺼﻪ ﺣﮑﻮﻣﺖ اﺳﻼﻣﯽ دانست و ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: اﻣﺮوز ﺑﺮﻗﺮاری ﻋﺪاﻟﺖ ﯾﮑﯽ از وظﺎﯾﻒ ﻣﮫﻢ مجموعه قضایی کشور اﺳﺖ ﮐﻪ اﯾﻦ ﻣﺴﺄﻟﻪ از اﺑﺘﺪای ﭘﯿﺮوزی اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ ﺗﺎﮐﻨﻮن ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺟﺪی دﻧﺒﺎل ﺷﺪه اﺳﺖ.

 

ﻧﻤﺎﯾﻨﺪه وﻟﯽ ﻓﻘﯿﻪ در ﻣﺎزﻧﺪران از اﻣﯿﺮ ﻣﺆﻣﻨﺎن(ع) ﺑﻪ ﻋﻨﻮان اﻟﮕﻮی ﺑﺎرز ﻋﺪاﻟﺖ در ﺟﮫﺎن ﯾﺎد ﮐﺮد و ﺑﯿﺎن داﺷﺖ: اﯾﻦ اﻣﺎم ھﻤﺎم ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﻤﺘﺎزﺗﺮﯾﻦ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺸﺮی ﺑﻪ دﻟﯿﻞ اﺟﺮای ﺻﺤﯿﺢ ﻋﺪاﻟﺖ ﻧﺎم ﻣﺒﺎرک او در ﺟﮫﺎن ﺗﺎﺑﻨﺪه اﺳﺖ.

  

اﻣﺎم ﺟﻤﻌﻪ ﺳﺎری در اداﻣﻪ ﺳﺨﻨﺎن ﺧﻮد ﺧﺪﻣﺖ ﺑﺮ اﺳﺎس اﺣﮑﺎم اﺳﻼﻣﯽ و ﺷﺮﯾﻌﺖ ﻣﺤﻤﺪی و در ﭼﺎرﭼﻮب ﻗﺎﻧﻮن را ﻣﻮﺟﺐ اﻋﺘﻤﺎد ﻣﺮدم ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻧﻈﺎم اﺳﻼﻣﯽ داﻧﺴﺖ و ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: ھﻤﻪ ﺗﻼش دﺳﺘﮕﺎه ﻗﻀﺎﯾﯽ ﺑﺮﻗﺮاری ﻋﺪاﻟﺖ و اﺣﻘﺎق ﺣﻖ در ﻧﻈﺎم وﻻﯾﯽ اﺳﺖ.

 

ﻧﻤﺎﯾﻨﺪه وﻟﯽ ﻓﻘﯿﻪ در ﻣﺎزﻧﺪران ﺑﺎ ﺗﺄﮐﯿﺪ ﺑﺮ اﯾﻦ ﮐﻪ دﺳﺘﮕﺎه ﻗﻀﺎﯾﯽ ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﺟﺎﯾﮕﺎه رﻓﯿﻊ ﺧﻮد در ﻧﻈﺎم اﺳﻼﻣﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﻠﺠﺄ ﻣﺮدم و ﻣﺮﺣﻢ زﺧﻢ ﺑﺎﺷﺪ، ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: ﻗﻮه ﻗﻀﺎﺋﯿﻪ در ﮐﺎر ﻗﻀﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﺑﮫﺮه ﮔﯿﺮی از ﺗﻮان اﻓﺮاد ﻣﺘﺪﯾﻦ و ﮐﺎردان ﮐﻪ ﻣﺴﻠﻂ ﺑﺮ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺣﻘﻮﻗﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ در اﯾﻦ زﻣﯿﻨﻪ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﺑﺴﺰاﯾﯽ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که وکلا ارزش‌های اسلامی را در وکالت مورد توجه قرار دهند، گفت: برای موفقیت در امر وکالت سعی شود که نیروهای مذهبی وارد این حیطه شوند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که وکلا علاوه بر قانون‌مداری باید تعهد را نیز در دستور کار خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: یک وکیل باید افزون بر داشتن توانمندی های لازم در امر وکالت، مروج ارزش های دینی باشد.

 

آیت الله طبرسی بر ضرورت داشتن تعهد اسلامی از سوی وکلا در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: وکیل باید در کنار فعالیت های قضایی اصول اخلاقی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد.

 

نعمت‌الله یداللهی، رییس کانون وکلای دادگستری مازندران نیز در ادامه این دیدار با اشاره به شکل گیری این کانون در 15 سال گذشته، گفت: در حال حاضر بیش از هزار و 700 وکیل با این کانون همکاری می‌کنند./950/پ202/ج

ارسال نظرات