۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۰۶۳۷۰
حجت الاسلام والمسلمین قریشی مطرح کرد؛

پرداخت زکات خانواده را به غذای حلال عادت می دهد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر تأثیر پرداخت زکات و انجام دیگر فرائض دینی در تربیت فرزندان اشاره کرد و گفت: با پرداخت زکات انسان به غذا و مسکن حلال عادت می کند و این موضوع در تربیت انسان و خانواده او تأثیرگذار است.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلیمن سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در همایش بزرگ مبلغان و عاملان زکات با اشاره به اهمیت پرداخت زکات افزود: زکات از فروعات دین مبین اسلام است و انجام این عمل واجب است.

 

وی بر تأثیر پرداخت زکات و انجام دیگر فرائض دینی در تربیت فرزندان اشاره کرد و گفت: با پرداخت زکات انسان به غذا و مسکن حلال عادت می کند و این موضوع در تربیت انسان و خانواده او تأثیرگذار است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان این که پرداختن به زکات از وظایف حاکمان و نظام اسلامی است، یادآور شد: اقامه نماز، اعطای زکات، امر به معروف و نهی از منکر از جمله این فرائض است که دولتمردان باید برای نهادینه شدن آنها در جامعه تلاش کنند.

 

امام جمعه ارومیه از عملکرد خوب شورای زکات استان تقدیر کرد و گفت: توفیقات بسیار خوبی در زمینه جمع ‌آوری زکات در آذربایجان غربی حاصل شده است که امیدواریم روز به روز شاهد رغبت بیشتر مردم برای انجام این فریضه دینی باشیم.

 

جمع آوری 116 میلیارد ریال زکات در آذربایجان غربی

 

جلال حسین‌زاده، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی نیز در این همایش با تأکید بر نقش روحانیت و مبلغان در جمع‌آوری زکات گفت: با تلاش روحانیت و مبلغان زکات در استان سال گذشته 116 میلیارد ریال زکات جمع‌ آوری شد.

 

حسین‌زاده با اشاره به هزینه کردن زکات جمع ‌آوری یادآور شد: 80 درصد پول زکات برای دستگیری از فقرا و نیازمندان هزینه شده و باقیمانده آن صرف احداث پروژه ‌های عمرانی مانند کتابخانه ‌ها، درمانگاه‌ ها و مساجد می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی از رشد چشمگیر میزان زکات جمع‌ آوری شده آذربایجان غربی در سال 92 نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: امسال با بهره گیری صحیح از ظرفیت و پتانسیل موجود در استان میزان پرداخت زکات را افزایش خواهیم داد.

 

حسین ‌زاده اعلام کرد: البته میزان پرداخت زکات بسیار بیشتر از آمارهای ارائه شده است چرا که برخی از مردم زکات را مستقیم به فقرا پرداخت می ‌کنند.

 

گفتنی است، همایش بزرگ مبلغان و عاملان زکات استان آذربایجان غربی با حضور رییس ستاد اقامه نماز کشور، دبیر شورای مرکزی زکات کشور، نماینده ولی فقیه در استان ، جمعی از مسؤولان و روحانیون اهل سنت و شیعه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.

 

تجلیل از مبلغان و عاملان نمونه زکات آذربایجان غربی بخشی از برنامه همایش بزرگ زکات در ارومیه بود./936/پ202/ب

ارسال نظرات