۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۲۰۶۳۷۹
علیرغم ناتوانی دولت اوکراین؛

غرب خواستار برگزاری سریع انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد

خبرگزاری رسا ـ غرب انتخابات را برای فرونشاندن بحران در جناح شرقی اروپا و جلوگیری از تجزیه بیشتر اوکراین، در پی اقدام روسیه در انضمام کریمه به خاک خود، مهم می بیند.
اوکراين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در خبری، گفت: مقامات دولت اوکراین درباره راه های پایان بحران سیاسی کشور بحث کرده اند.

 

این گزارش می افزاید، در همین حال، هیأت انتخابات دولت کی یف هشدار داد، جدایی خواهان طرفدار روسیه در بخش های شرق اوکراین ممکن است انتخابات ریأست جمهوری را بر هم بزنند.

 

رهبران دولت مرکزی و منطقه ای روز شنبه دومین دور گفت و گوهای وحدت را بر گزار کردند، ولی در این زمینه که پیشرفتی نیز صورت گرفت یانه ، گزارشی منتشر نشده است.

 

از جناح های جدایی خواه که در تلاش بوده اند تأسیسات دولت اوکراین در شرق را تصرف کنند، برای مذاکرات دعوت نشده بود.

 

در کی یف، کمیسیون مرکزی انتخابات از دولت موقت مرکزی خواست برای تضمین امنیت در شرق گام هایی بردارد و گفت: نا امنی ممکن است تقریبا 2 میلیون نفر را از شرکت در انتخابات 25 مه باز دارد.

 

کمیسیون، افزود: به دلیل تهدیدها و اقدامات غیر قانونی جدایی خواهان قادر نیستیم مقدمات لازم برای رأی گیری را در بخش های بزرگی از شرق کشور فراهم کنیم، گروه های طرفدار روسیه کنترل بیش از دوازه شهر بزرگ و کوچک را به دست گرفته اند.

 

گفتنی است، غرب انتخابات را برای فرونشاندن بحران در جناح شرقی اروپا و جلوگیری از تجزیه بیشتر اوکراین، در پی اقدام روسیه در انضمام کریمه به خاک خود، مهم می بیند.

 

آمریکا و متحدانش، مسکو را برای خودداری از مداخله در انتخابات ریأست جمهوری اوکراین زیر فشار گذاشته اند، ولی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای خواست عملیات سربازان و نیروی هوایی کی یف در شرق اوکراین بی درنگ متوقف شود./993/1409/ح

 

ارسال نظرات