۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۲۰۶۴۷۲
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

مدیران اجرایی باید ضرورت مقابله با رخنه فرهنگی را باور کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مدیران اجرایی کشور باید ضرورت مقابله با رخنه های فرهنگی را باور کنند، گفت: با وجود اهمیت فوق العاده فرهنگ دینی، متاسفانه ما از این اصل غفلت کرده ایم.
حجت الاسلام سالک حجت الاسلام احمد سالک سخنگوي مجمع روحانيت مبارز حجت الاسلام احمد سالک
حجت‏الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نام‏گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، گفت: شعار امسال ثمره نام‏گذاری سال‏های گذشته ایشان است و در حقیقت نتیجه بستر سازی‏هایی که در سال‏های گذشته کرده‏اند در قالب نام‏گذاری امسال شکل گرفته است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به اهمیت این نام‏گذاری اشاره کرد و ابراز داشت: در نام‏گذاری امسال نقش مدیریت جهادی مطرح است و مدیریت جهادی نخ تسبیح اقتصاد، فرهنگ و عزم ملی است.
حجت‏الاسلام سالک با بیان اهمیت نقش مدیریت جهادی در پیشرفت کشور اظهار داشت: اگر مدیریت جهادی نباشد عزم ملی هم شکل نمی‏گیرد و فرهنگ و اقتصاد هم تبدیل به شعار می‏شود و در تابلوهای مسائل سیاسی رنگ عملیاتی به خود نمی‏گیرد.
وی با تأکید بر این نکته که دولت‏مردان و مدیران اجرایی کشور باید باور کنند که آسیب‏های فرهنگی و اجتماعی به بنیان خانواده‏ها ضربه زده تصریح کرد: با توجه به هجمه سهمگین ماهواره‏ها و سایت‏ها و طراحی مدیران جنگ نرم علیه اسلام به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک رخنه‏ای در جامعه پیدا شده است و این یک واقعیت آشکار است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که مدیران اجرایی کشور باید ضرورت مقابله با این رخنه را در دستور کار خود قرار دهند، افزود: مسؤولان اجرایی، قضایی و حتی مسؤولین مقننه کشور و نهاد‏های دیگر باید باور کنند که با رخنه فرهنگی و تهاجمات دشمن در این زمینه باید مقابله کنند.
وی رمز مقابله با تهاجمات دشمن را پیوند میان معیشت مردم با فرهنگ دینی دانست و اظهار داشت: ارتباط ارگانیک بین اقتصاد و فرهنگ یک ارتباط قوی و دینی است، زیرا در فرهنگ اسلام ناب این گونه است که اگر کسی شب را سیر خوابید و همسایه‏اش گرسنه بود، او مسؤول و پاسخگوی این عمل غیر اسلامی است.
حجت‏الاسلام سالک در پایان با بیان این که فرهنگ است که اقتصاد و صنعت را می‏سازد ابراز داشت: فرهنگ کشور را می‏سازد و ما از این فرهنگ دینی و ارزشی غفلت کرده‏ایم و باید با برنامه‏ریزی دقیق و تنظیم راه‏کارها و راه‏بردها در فاصله‏ای کوتاه با مدیریت جهادی این رخنه را ترمیم کنیم./922/ت302/ج
ارسال نظرات