۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۲۰۶۵۰۰
برزیل خطاب به گردشگران؛

به دزدان اجازه غارت دهید

خبرگزاری رسا ـ مسابقات جام جهانی 2014 در برزیل در ماه ژوئن امسال برگزار خواهد شد. در بروشورهایی که چاپ رسیده اند از گردشگران تقاضا می شود که اگر کسی قصد دزدی از آنها را داشت، به هیچ عنوان فریاد نکشیده و مقاومت نکنند.
به آتش کشيدن خودرو در جريان اعترضات برزيل

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای روسیه در خبری گفت: پلیس برزیل برای آگاهی و امنیت گردشگران خارجی در طول اقامت در برزیل، اقدام به چاپ بروشورهای اطلاعاتی و دفترچه های راهنمایی نموده است.


به گزارش این خبرگزاری؛ مسابقات جام جهانی 2014 در برزیل در ماه ژوئن امسال برگزار خواهد شد. در بروشورهایی که چاپ رسیده اند از گردشگران تقاضا می شود که اگر کسی قصد دزدی از آنها را داشت، به هیچ عنوان فریاد نکشیده و مقاومت نکنند.


این بروشورها که در آن نوشته شده است "توجهی نکنید، فریاد نکشید و بحث و نزاع نکنید!" به تمامی سفارتخانه ها و کنسولگری های برزیل در تمامی کشورهای دنیا ارجاع داده خواهند شد.


پلیس برزیل در رابطه می گوید: رفتار قربانیان نباید طوری باشد که شخص بزهکار مجبور به استفاده از خشونت شود. چراکه موقعیت های کنترل نشده ممکن است به خشونت شدید و در نهایت به مرگ منجر شود.


آقای "ماریو لیته" مسئول امنیت بازی های جام جهانی در شهر سائوپائولو می گوید: گردشگران اغلب از کشورهای اروپایی و آمریکا به اینجا خواهند آمد. اینها کشورهایی هستند که چنین حوادثی به ندرت در آنها اتفاق می افتد.


همچنین به گردشگران توصیه می شود تا اشیاء گرانبهای خود را در معرض دید عموم نگذارند. برق و درخشش جواهرات می تواند توجه دزدان را به خود جلب کند. همچنین از توریست ها تقاضا می شود شب ها نیز از قدم زدن در خیابان پرهیز کنند.


برزیل یکی از کشورهایی است که بالاترین شاخص جرم و جنایت در جهان را دارد. در حقیقت، این کشور در زمینه قتل و تجاوز، در مکان های نخست این جدول قرار دارد./1421/1409/ح

ارسال نظرات