۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۲۰۶۵۰۲

درخواست برای لغو قانون تجرّد کشیش ها

خبرگزاری رسا ـ تجرد کشیش‌ها ظاهرا از یک سو برای پاپ یک اصل فقهی نیست و از سوی دیگر پاپ فرانسیسکو در مصاحبه‌ای که در زمان کاردینالی از او منتشر شده، اقرار کرده که خود زمانی به شدت عاشق بوده است.
پاپ

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله در خبری گفت: بیست و شش زن که همگی با کشیش‌ها، رابطه مخفیانه دارند، در نامه‌ای به پاپ خواستار لغو قانون تجرد در کلیسای کاتولیک شده‌اند.


به گزارش این خبرگزاری؛ یک گروه از زنان ایتالیایی در اقدامی بی‌سابقه طی نامه‌ای سرگشاده به پاپ از "درد بزرگ" و "رنجی" که روحشان می‌کشد نوشته‌اند. سخن از رنجی است که این 26 زن ایتالیایی که همگی روابط مخفیانه با کشیش‌های کاتولیک دارند، متحمل می‌شوند.


در این نامه آمده است: «پاپ فرانسیسکوی عزیز، ما گروهی از زنان ایتالیایی از سراسر این کشور و (حتی فرای مرزها) هستیم که این نامه را برای شما می‌نویسیم تا دیوار سکوت و بی‌تفاوتی را که ما هر روز با آن روبرو هستیم در هم شکنیم. هر کدام از ما یا در یک رابطه با یک کشیش بوده یا هنوز در این رابطه به سر می‌برد.»


در قوانین کلیسا کشیشان گزینه چندانی برای انتخاب ندارند؛ یا باید از مقام کشیشی دست بکشند یا به روابط مخفیانه ادامه دهند.


در همین حال عده ای از کشیشان بر این عقیده اند که یک کشیش به دلیل زندگی مشترک با یک زن از حمایت زن و فرزندانش برخوردار خواهد بود و بهتر می‌تواند به "مسیح و به کلیسا‌" خدمت کند. دویچه وله با اشاره به آزادی ازدواج کشیش‌ها در یونان، روسیه و اوکراین، می‌نویسد: خواست این زنان چندان نامعقول نیست. تجرد کشیش‌ها ظاهرا از یک سو برای پاپ یک اصل فقهی نیست و از سوی دیگر پاپ فرانسیسکو در مصاحبه‌ای که در زمان کاردینالی از او منتشر شده، اقرار کرده که خود زمانی به شدت عاشق بوده است.


پاپ در این مصاحبه که چند سال پیش انجام شده، از قانون تجرد کشیش‌ها به عنوان یک تفسیر فرهنگی یاد کرده که کلیسا ده‌ها قرن با آن تجربه مثبت داشته است. او در همان مصاحبه موافقت خود را با نگهداشت این اصل "در حال حاضر" اعلام کرده است./1421/1409/ح

ارسال نظرات