۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۲۰۶۵۰۳

آمریکا پنج چینی را به اتهام جاسوسی متهم کرد

خبرگزاری رسا ـ مقام های وزارت دادگستری آمریکا: هکرهای نظامی چینی با هدف سرقت اطلاعاتی که می تواند برای رقبای این شرکت های آمریکایی در آن کشور، از جمله شرکت های متعلق به دولت چین، مفید باشند، اقدام به جاسوسی اینترنتی کرده اند.
وزارت دادگستري آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در خبری به نقل از وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا، گفت: اعضای ارشد هیأت منصفه یک دادگاه در آمریکا علیه پنج نفر از افسران ارتش چین به اتهام جاسوسی از شرکت های آمریکایی فعال در زمینه های انرژی هسته ای، فلزات و صنایع تولیدکننده تجهیزات خورشیدی اعلام جرم کرده است.

 

این گزارش می افزاید، برای نخستین بار است که ایالات متحده چین را به صورت علنی متهم به جاسوسی سایبری می کند.

 

مقام های وزارت دادگستری آمریکا، می گویند: هکرهای نظامی چینی با هدف سرقت اطلاعاتی که می تواند برای رقبای این شرکت های آمریکایی در آن کشور، از جمله شرکت های متعلق به دولت چین، مفید باشند، اقدام به جاسوسی اینترنتی کرده اند.

 

اندکی پس از اعلام این خبر، اریک هولدر دادستان کل ایالات متحده آمریکا و چند نفر از دیگر مقام های مربوطه، طی یک نشست خبری در باره این موضوع در وزارت دادگستری آمریکا صحبت کردند.

 

هولدر، اظهار داشت: برای این حملات اتهامی سایبری هیچ دلیل دیگری غیر از تقویت شرکت های دولتی چین و تأمین دیگر منافع آن کشور به قیمت تجارت در ایالات متحده آمریکا وجود ندارد./993/1409/ح

 

ارسال نظرات