۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۲۰۶۵۱۲

یک افسر بازنشسته، دولت لیبی را به چالش کشاند

خبرگزاری رسا ـ در حال حاضر چندین محله در جنوب طرابلس در کنترل شورشیان است و نیروهای هفتر در جاده های منتهی به جنوب شهر و فرودگاه مستقر هستند.
ليبي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از صدای آمریکا، به دنبال حمله نیروهای مسلح طرفدار یک افسر بازنشسته ارتش لیبی به پارلمان آن کشور، دولت لیبی روز دوشنبه با محکوم کردن این حرکت به عنوان توطئه ای برای انجام یک کودتای خونین، اعلام کرد که بر اوضاع کنترل کامل دارد.

 

صلاح المَرقانی، وزیر دادگستری لیبی با بیان این که از نظر دولت، بیان دیدگاه های سیاسی با استفاده از نیروی نظامی را از طرف هر گروه و حزبی محکوم است، گفت: دولت خواهان توقف بی درنگ استفاده از تجهیزات نظامی است.

 

گفتنی است، این یکی از شدیدترین رویدادها از زمان سرنگونی معمر قذافی، در سال 2011 به شمار می رود. 2 نفر هنگام غارت اموال دفاتر پارلمان از سوی مهاجمان کشته و 50 نفر نیز زخمی شدند.

 

این گروه از نظامیان شورشی، از سوی خلیفه هفتر، ژنرال بازنشسته ارتش لیبی رهبری می شود که خود در سرنگونی رژیم قذافی نقش فعالی داشت، این گروه اعلام کرده، اجازه نمی دهد کشور به بستر رشد تروریسم تبدیل شود.

 

 ژنرال هفتر، با تکذیب حمله روز گذشته به عنوان یک حرکت کودتایی، گفت: طرفداران به خواست مردم و برای مردم مبارزه می کنند.

 

دولت لیبی نیز بیان داشت: شبه نظامیان روز یکشنبه برای بازداشت نمایندگان اسلام گرا به پارلمان حمله کردند، ولی این افراد هنگام وقوع حمله در ساختمان نبودند.

 

ساعاتی پس از حمله روز یکشنبه به پارلمان لیبی، سرهنگ بازنشسته مختار فرنانه در تلویزیون با قرائت پیام ژنرال هفتر، از تعلیق فعالیت های پارلمان کشور خبر داد و گفت: پارلمان از این پس هیچ گونه نقشی در ارتباط با حاکمیت ملی یا قانونگذاری و مسائل اداری کشورمان نخواهد داشت.

 

این گزارش می افزاید، در حال حاضر چندین محله در جنوب طرابلس در کنترل شورشیان است و نیروهای هفتر در جاده های منتهی به جنوب شهر و فرودگاه مستقر هستند./993/1409/ح

ارسال نظرات