۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۱
کد خبر: ۲۰۶۵۲۶
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(10)؛

آیت الله موسوی جزایری: ایثار ائمه اطهار بالاترین مرتبه کرم و بخشش است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که محبان حقیقی اهل بیت پیامبر (ص) در همه گرفتاری ها به برادران مسلمان خود کمک می‎کنند، بیان داشت: کمک به برادران دینی خود در بحران های سخت و رفع نیازهای آنها نزد خداوند عزوجل ایثار به حساب می آید.
آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه گذشته بیست و نهم اردیبهشت ماه، در دهمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که به زبان عربی در دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز برگزار شد،با اشاره به فضایل و مناقب اهل بیت پیامبر (ص) گفت: مسلمانان باید سیره اهل بیت(ع) را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند.

 

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه بعد از پیامبر اکرم (ص) در شناخت احکام دین ائمه اطهار هستند، اظهار داشت: مسلمانان بعد از حضرت محمد (ص) احکام دین، مکارم اخلاق و کرم و بخشش را از اهل بیت (ع) فرا گرفتند.

 

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با اشاره به آیه شریفه« و یؤثرون على أنفسهم و لو کان بهم خصاصة» خاطرنشان کرد: ایثار بالاترین مرتبه کرم و بخشش است که از صفات عترت اهل بیت پیامبر (ص) است.

 

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که محبان حقیقی اهل بیت پیامبر (ص) در همه گرفتاری ها به برادران مسلمان خود کمک می‎کنند، بیان داشت: کمک به برادران دینی خود در بحران های سخت و رفع نیازهای آنها نزد خداوند عزوجل ایثار به حساب می آید.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با سفارش به مسلمانان بر اینکه  ایثار ائمه اطهار را الگوی خود قرار دهند، اظهار داشت: پیامبر (ص) هرگز از چهار خلیفه در میان امت اسلامی خود سخنی نگفته است، بلکه از  ائمه دوازده معصوم که خلیفه های حقیقی او  هستند سفارش کرده است.

 

آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد: علمای شیعه و اهل سنت در همه کتاب های خود با روایات و احادیث صحیح ائمه اطهار (ع) را خلفای بعد از پیامبر می دانند./9456/پ202/ب

ارسال نظرات