۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۲۰۶۵۵۸
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

تجلیل از علما تجلیل از اخلاق است

خبرگزاری رساـ مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که روحانیت افراد را به سوی معنویت می کشاند، گفت: تجلیل از علما تجلیل از اخلاق است.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت آیت الله روح الله کمالوند در لرستان، بیان داشت: تجلیل از شخصیت‌های بزرگ علمی که در طول حیات خویش منشأ آثار جاویدان بوده اند، تجلیل از اخلاق است.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی آیت الله کمالوند، افزود: ایشان از جمله علمای برجسته دوران خود بود و در صحنه‌های انقلاب حضوری فعال داشتند.

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به بزرگداشت پنجاهمین سالگرد ارتحال آیت الله کمالوند، خاطرنشان کرد: بزرگداشت علمای دین سبب می شود جوانان به ارزش علم و احیای آثار آن بزرگان توجه کنند.

وی تصریح کرد: بزرگداشت علمای دین افزون بر آشنایی نسل جوان با آثار آنان موجب می شود جوانان در مواجهه با فرهنگ های غربی از خودباختگی مصون بمانند.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که تجلیل از علما در حقیقت تجلیل از ارزش‌ها است، تصریح کرد: بزرگداشت آیت الله کمالوند این زمینه را فراهم می آورد که مردم از کمالات علمی و معنوی ایشان بهره مند شوند.

تجلیل از علما و روحانیان تجلیل از معنویت است

وی در ادامه با اشاره به این که بشر از نظر علمی، مادی و رفاهی پیشرفت می کند، افزود: در زمینه معنوی و هدایت عقب می ماند.

حجت الاسلام مبلغی ادامه داد: در جامعه امروز ماهواره ها و وسایل ارتباطی جمعی تلاش می کنند بین افراد جامعه و دین فاصله ایجاد کنند و افراد نمی توانند راه درست را تشخیص دهند.

وی با اشاره به این که روحانیت افراد را به سوی معنویت می کشاند و آنان را هدایت می کند، بیان داشت: تجلیل از علما و روحانیان، تجلیل از معنویت است./9451/ت303/غ

ارسال نظرات