۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۲۰۶۶۷۶
امام جمعه کاشان:

محبت متقابل در زندگی زناشویی موجب تحکیم بنیان خانواده می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان، اجبار همسر به کار در محیط خانواده را خلاف دستورات اسلامی دانست و گفت: شخصیت زن در محیط خانواده همطراز با شوهرش است.
آيت الله عيد النبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، امام جمعه کاشان امروز در جمع مردم این شهرستان، زندگی بر پایه مهر و محبت زوجین را برای ازدواج های پایدار مهم دانست و گفت: اگر زندگی زوجین بر پایه مهرو محبت بنا شده باشد اگر گاهی مسائل کوچکی نیز در زندگی وجود داشته باشد با گذشت زن و مرد زندگی شیرین خواهد شد.

 

وی محبت متقابل و مشترک بین زن و شوهر بیمه کننده استمرار ادامه زندگی زوجین دانست و گفت: اگر برخی اوقات بروز مسائلی کوچکی در زندگی زوجین باعث ناراحتی و هتک یکدیگر و ناسازگاری زن به مرد و یا مرد به زن می شود باید سعی شود محیط خانواده و کانون زندگی مظهر مهر و محبت و دوستی باشد.

 

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به این که بروز برخی مشکلات در خانواده ها اجتناب ناپذیر است، یادآور شد: در صورت هرگونه اختلاف خانوادگی بین زوجین هر دو طرف باید با بزرگواری و صعه صدر مشکلات را برطرف کرد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مرد را فرمانده خانواده و زن را مشاور مرد در امور خانواده اعلام کرد و با اشاره به این که زن حکم مشاور فرماندهی خانواده را دارد گفت: اسلام فرماندهی خانواده و مدیریت کلان خانواده را به مرد داده است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری همچنین بر لزوم رعایت احکام الهی، حدود الهی و تقوای الهی در خانواده تأکید کرد و گفت: علاوه بر رعایت موارد ذکر شده، واجبات و محرمات در محیط خانواده از سوی دو طرف باید رعایت شود که سند این امر نیز تکرار سه باره ‹‹اتقوالله›› از سوی حضرت محمد(ص) است.

 

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به این که رعایت تقوای الهی برای دو صنف و دو گروه یعنی ایتام و زنان باید رعایت شود، گفت: پیامبر اسلام(ص) بعد از تکرار سه باره ‹‹اتقوالله›› گفت، بهترین مردان جامعه اسلامی کسانی هستند که بهترین رفتار را با خانم های خود داشته باشند.

 

وی همچنین نیکی کردن به همسر را موجب استمرار در زندگی زوجین دانست و یادآور شد: در روایت است که نیکی کردن به همسر باعث طولانی شدن عمر انسان می شود.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با اشاره به روایاتی از امام صادق(ع) در باره نیکوکاری به همسر گفت: امام صادق(ع) می فرماید هرکس نیکوکاری اش نسبت به همسرش زیبا باشد، خداوند عمر طولانی زیباتری به همسرش خواهد و به همین دلیل آقایان باید برای گرفتن عمر طولانی و زیبا از خدا تا می توانند به همسران خود نیکی کنند./1307/پ202/ب

ارسال نظرات