۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۰۶۶۹۸

سه روز عزای عمومی در صربستان

خبرگزاری رسا ـ الکساندر ووسیچ، نخست وزیر صربستان، در هیمن روز بخاطر کشته شدن 14 نفر و بیخانمانی هزاران نفر دیگر و نیز صدمات و خرابی هایی که ببار آمده سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
نقشه صربستان سه روز عزای عمومی در صربستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورونیوز؛ باران شدید، دانوب، دومین رود بزرگ اروپا را در منطقه بالکان به طغیان واداشته و جاری شدن سیل در بوسنی و هرزگوین، کرواسی و صربستان خسارات جانی و مالی به بار آورده است.


در صربستان، خیابانها و طبقات همکف  شهر «اوبرنواتس» با گذشت یک هفته از آغاز باران سیل آسا، روز سه شنبه، همچنان مملو از آب گل آلود رودخانه طغیان کرده «ساوا» است.

الکساندر ووسیچ، نخست وزیر صربستان، در هیمن روز بخاطر کشته شدن 14 نفر و بیخانمانی هزاران نفر دیگر و نیز صدمات و خرابی هایی که ببار آمده سه روز عزای عمومی اعلام کرد.


وی همزمان اظهار امیدواری کرد تا بلکه در صورت وخیم تر نشدن اوضاع، وضعیت اضطراری در کشورش لغو شود.


بسیاری از آنهایی که در طبقات همکف سکونت داشتند فرصتی برای حفظ وسایلشان نداشتند. یکی از ساکنان شهر «اوبرنواتس» می گوید:«برای ماهها زندگی در شهر جریان نخواهد داشت. فقط آنهایی که در طبقات فوقانی ساختمانها سکنی دارند زندگی می کنند نه آنهایی که در طبقات همکف بودند.»


کهنسال ترین صرب ها نیز سیل و بارانی به شدت ماه مه 2014 را بخاطر ندارد، سیلی که در یک قرن اخیر در صربستان و منطقه بالکان سابقه نداشته است. /1409/ح
 

ارسال نظرات