۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۰۶۷۱۹
امام جمعه بابل:

سوم خرداد نماد مقاومت ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر از چنگال رژیم بعثی گفت: سوم خرداد حرکت نورانی و ارزشمندی است که به نماد برجسته مقاومت در کشور تبدیل شده است.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام  مجتبی روحانی امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر از چنگال رژیم بعثی گفت: سوم خرداد حرکت نورانی و ارزشمندی است که به نماد برجسته مقاومت در کشور تبدیل شده است.

 

وی آزاد سازی خرمشهر را یکی از افتخارات کشور که موجب تغییر معادلات در دفاع مقدس شد بیان و خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر در میان فتوحات متعددی که در دوران دفاع مقدس داشتیم برکات و عظمتی دارد که این فتح را نسبت به فتوحات دیگر برجسته کرده است.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل افزود: خرمشهر همان نقطه ای است که دشمن از همان جا هجوم خود را آغاز کرد و همه تلاش خود را بر این معطوف کرد که این نقطه را به عنوان محل هماوردی و پیروزی بر ملت و نظام اسلامی جلوه بدهد.

 

وی به یکی از علل بزرگ بودن و عظمت آزادسازی خرمشهر اشاره و خاطرنشان کرد: عظمت این جریان آزاد سازی خرمشهر این است که همان نقطه ای که صدام تصور می کرد نقطه ضعف ما است با دلیرمردی مردان ما به محل ضعف و ذلت دشمن و محل قدرت سربازان اسلام تبدیل شد.

 

این ایثارگر دفاع مقدس به سابقه آغاز جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعثی اشاره کرد و گفت: دشمن بعثی آن روزی که به مملکت ما حمله کرد و جنگ شروع شد صدام اعلام کرد که نیم ساعت دیگر کمر انقلاب اسلامی را خواهیم شکست اما ملت با مقاومت خود این خیال واهی را به یاس تبدیل کرد.

 

وی ادامه داد: ملت توانست در سایه مقاومت ذلت دشمن بعثی را آشکار کند و با الطاف الهی هم کمر صدام و ارتش او را و هم کمر نظام بعثی را شکست و از بین برد.

 

این استاد حوزه علمیه بابل تصریح کرد: رجز خوانی های آن روز رژیم بعثی برای ملت ما خاطر انگیز و شیرین است زیرا برخلاف جنگ های گذشته ملت اجازه نداد حتی یک بند انگشت بخشی از کشور عزیز ما را در گرو خود بگیرد.

 

وی بر لزوم زنده نگهداشتن این حماسه بزرگ تاریخی تاکید کرد و افزود: باید این صحنه ها را گرامی و زنده نگه بداریم و  این نمادها را حفظ کنیم.

 

حجت الاسلام روحانی به کلام امام راحل که خرمشهر را خدا آزاد کرد اشاره و خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر مصداق آیه قرآن است که می فرماید همانا که گفتند که خداوند متعال پروردگار ما است و سپس استقامت ورزیدند برآنها ملائکه الهی را برای یاری فرستادیم ما نصرت الهی را در فتح خرمشهر مشاهده کردیم.

 

امام جمعه بابل ادامه داد: نکته ای که در سالروز فتح خرمشهر کمتر توجه می شود وجود یک مسجد و نقش آن به عنوان محور مقاومت و پایداری در این شهر است زیرا این مسجد قلب و محور کانون مقاومت در خرمشهر بود.

 

وی به جایگاه و عظمت خدا باوری و جایگاه مسجد اشاره کرد و گفت: مساجد نقش مهمی در مقاومت بخشی و ایجاد روحیه استقامت در جامعه ما دارد و مسجد جامع خرمشهر بود که توانست روح مقاومت را در دل ملت بدمد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل به فرهنگ خداباوری و ایمان در همه امور اشاره و تصریح کرد: فتح خرمشهر این معادله را به ما داد  که تا زمانی که در مسیر  ایمان قدم بر می دارید و مسجد محور حرکت شما است یقین بدانید که امداد و نصرت الهی شامل شما می شود.

 

حجت الاسلام روحانی با تاکید بر تبیین فرهنگ مقاومت برای نسل های جوان جامعه تاکید کرد: مسؤولان تلاش کنند تا فرهنگ مقاومت را به نسل های بعد منتقل شود و نباید گذاشت که فرهنگ مقاومت در جامعه ما بمیرد.

 

وی ادامه داد: نکند روحیه مقاومت در کشور ما فروکش کند و اگر این فرهنگ شهادت و فرهنگ جهاد و مقاومت در وجود ما بمیرد یقین کنید که این آغاز ذلت ما است./1313/پ302/ب

ارسال نظرات