۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۰۶۷۴۰
امام جمعه خوی:

رضای الهی و خدمت به مردم اولویت برنامه‌ ریزی‌ مسؤولان باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی با بیان این که جلب رضای الهی باید انگیزه اصلی کارگزاران حکومتی از خدمت‌ رسانی به مردم باشد، تصریح کرد: در این خصوص باید رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان خوی با اشاره به لزوم توجه کارگزاران نظام به نامه‌های حضرت علی(ع) در دوران حکومتی خود به مسؤولان حکومتی، گفت: در این نامه‌ ها، رهنمودها و مطالب اساسی حکومتی بیان شده‌ اند که در عصر حاضر نیز باید مورد توجه کارگزاران نظام اسلامی قرار گیرند.

 

وی با بیان این که جلب رضای الهی باید انگیزه اصلی کارگزاران حکومتی از خدمت‌ رسانی به مردم باشد، تصریح کرد: در این خصوص باید رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد توجه  قرار گیرد.

 

امام جمعه خوی بر لزوم توجه به آثار اخروی همه اعمال اشاره و تأکید کرد: کارگزاران نظام اسلامی باید در همه اعمال حکومتی خود رضایت الهی و خدمت به مردم را سرلوحه اقدامات و برنامه‌ ریزی‌های خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام شکوری افزود: نباید به دست آوردن منافع دنیوی، انگیزه‌ ای برای عدم رعایت اصول اسلامی در ادارات و سازمان ‌های دولتی شود.

 

وی با اشاره به بیاناتی از امیرمؤمنان(ع)، گفت: کسب منافع مادی و دنیوی نباید سبب شادمانی افراد شود و در مقابل از دست دادن نعمات دنیوی نیز نباید عاملی برای بیتابی افراد شود.

 

خطیب جمعه خویکوری بر اهمیت توجه به ابعاد معنوی مسائل و رضای الهی اشاره و خاطرنشان کرد: باید خدمت ‌رسانی به مردم در رأس برنامه های کارگزاران نظام اسلامی قرار گیرد.

 

حجت الاسلام شکوری اظهار کرد: همه مردم و مسؤولان نظام باید در برابر نعمت های الهی سپاسگزار باشند و اجازه ندهند این نعمت های الهی زایل شود که در این راستا باید در صرف بیت‌ المال نیز توجه لازم داشته باشیم.

 

وی زندگی در عصر حاکمیت فـرهنگ اهل بیت(ع) را نعمت دیگری بر ملت ایران عنوان کرد و افزود: خدمت ‌رسانی به ملت در این عصر نیز نعمت دیگری بر مسؤولان حکومتی است که باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند.

 

حجت الاسلام شکوری بر لزوم توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در اداره جوامع تأکید کرد و افزود: باید مطالبات ایشان در امور اجرایی و برنامه ‌ریزی‌های مختلف مد نظر قرار گرفته و برای عملی شدن آنها اهتمام ویژه‌ ای صورت گیرد./936/پ202/ب

ارسال نظرات