۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۲۰۶۷۹۲

آمریکا، رومانی و قبرس را نیز گرفتار بحران اوکراین کرد

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه، گفت: جو بایدن بر تعهد آمریکا به دفاع جمعی ناتو، بر اساس ماده ۵ منشور آن تأکید خواهد کرد و از کمک رومانی به امنیت منطقه ای و جهانی تقدیر خواهد کرد.
طرفداران روسيه در شرق اوکراين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در خبری، گفت: معاون رییس جمهور آمریکا به بخارست، پایتخت رومانی، سفر کرد و قصد دارد در سفری سه روزه به متحدان اروپایی ایالات متحده درباره حمایت واشنگتن در رویارویی آن ها با روسیه بر سر بحران اوکراین، اطمینان دهد.

 

سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه، گفت: جو بایدن بر تعهد آمریکا به دفاع جمعی ناتو، بر اساس ماده  5 منشور آن تأکید خواهد کرد و از کمک رومانی به امنیت منطقه ای و جهانی تقدیر خواهد کرد.

 

رومانی، که با اوکراین هم مرز است، یک دهه پیش به ناتو و در سال 2007 به اتحادیه اروپا پیوست، از حامیان سرسخت تحریم های غرب علیه مسکو بوده است.

 

دولت این کشور گفته است، ناتو باید منابع خود را در پی مانورهای جاری روسیه جا به جا کند، به ویژه نسبت به وضع مولدووا، که با داشتن یک اقلیت روس زبان ممکن است هدف بعدی مسکو باشد، ابراز نگرانی کرده است.

 

بایدن همچنین قرار است با سربازان آمریکایی و رومانیایی که در رزمایشی مشترک شرکت دارند ملاقات کند.

 

وی روز چهارشنبه با رییس جمهور و نخست وزیر رومانی دیدار و گفت وگو کرد.

 

از آغاز رویارویی بین روسیه و غرب بر سر اوکراین، رومانی در رزمایش های دریایی در دریای سیاه شرکت کرده و میزبان مانورهای نظامی با سربازان آمریکایی بوده است.

 

گفتنی است، بایدن از رومانی رهسپار قبرس خواهد شد./993/1409/ح

 

ارسال نظرات